אופטימיזציה למנועי חיפוש, או SEO (Search Engine Optimization), היא מערכת של טכניקות המיועדות לשיפור נראות אתר אינטרנט או עמוד ובכך להגביר את גילויו בתוצאות החיפוש העיקריות של מנועי החיפוש. זו תהליך המגר יותר מערהבים לאתר ועל ידי כך, מגביר את פוטנציאל הגיוס של לקוחות פוטנציאליים.
אחת מהמרכיבים שמשפיעים ביותר על תוצאות מנועי חיפוש הן מילות המפתח. אלו הן המילים או הביטויים שמשתמשי האינטרנטים מקלידים במנוע החיפוש כשהם מחפשים מידע. כך, כאשר מתכנתים את האתר, חשוב לכלול מילות מפתח באופן אסטרטגי בכדי להגביר את הסיכוי שהאתר שלך יהיה אחד מהתוצאות הראשונות.
לא פחות חשוב היא מבנה האתר. מנועי החיפוש מסתכלים על מבנה האתר ועל עומק הקישורים שלו, כלומר כמה לחיצות נדרש הגולש לעבור כדי להגיע למידע מסוים. לכן, הקפדה על מבנה מובנה ולוגי של האתר יכולה לסייע באופטימיזציה.
בנוסף, חשוב מאוד לדאוג לאיכות התוכן. מנועי החיפוש מתקדמים הרבה בשנים האחרונות ומזהים באופן ניכר תוכן מקורי, פרשני וערך מוסיף. זה משמעותו, תוכן שלא רק מכיל מילות מפתח אלא מספק גם ערך לגולש.
לוחות גרפיקה, קבצי מדיה, ותמונות משחקות גם הן תפקיד ניכר באופטימיזציה למנועי חיפוש. הן חייבות להיות מותאמות למכשירים שונים, ותגיות ה-ALT צריכות להכיל מידע המתאר את התמונה או הווידאו.
בסופו של דבר, אופטימיזציה למנועי חיפוש היא גישה חיצונית, המחייבת אופטימיזציה של כל הרכיבים השונים של האתר, בהם יש חשיבות מרכזית. איזון נכון של כל הרכיבים האלו יוביל להגברת חשיפת האתר בתוחאות חיפוש.