אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), כמובן הסטנדרטי של האינטרנט לניתוח ושיפור חשיפת מקום אינטרנטי בתוצאות החיפוש, היא אחת מהתחומים המרכזיים בתעשיית השיווק הדיגיטלי ובמקצועות הקשורים לפיתוח אתרים ואפליקציות. בעת היכון מסייר אינטרנטי באמצעות מנוע חיפוש מוביל כמו Google, האתרים המוצגים הם בדרך כלל אלה שמשתמשים בטכניקות SEO.
הבנת התהליך עוזרת לבחינת החשיבות של SEO. מנועי החיפוש משתמשים באלגוריתמים מורכבים כדי לדפדף ולאנלייז את המידע המתקיים באינטרנט ובאופן ספציפי באתרי אינטרנט, כדי להחזיר את הגלישה הרלוונטית ביותר לפי מילות המפתח שהמשתמש מקליד.
SEO מערב בין השאר, איתור מילים מפתח חזקות, יישום נכון של תגיות HTML, הפקת תוכן מקורי ואיכותי, ובניית קישורים איכותיים לאתר. כמו כן, התאמת האתר לקידום מובנה, או SEO on-site, גם משמשת מנגנונים קריטיים של שיווק באינטרנט כמו מבנה URL, נושאים ותת-נושאים, תגיות meta, ואינפוגרפיקס, ובניית לינקים פנימיים.
SEO הוא תהליך מתמד ומתמשך. אינטרנט הוא סביבה דינמית, ואלגוריתמים של מנועי החיפוש משתנים עם הזמן. השאיפה היא לשאוף להשתפר תמיד, להתאים ולהפוך את אתר האינטרנט למאמץ ששווה את זמנו ומשאביו. SEO היא קריטית לשיווק הדיגיטלי של היום ויכולה לתת לאתרים היתרון המתחרה, ולתרום להגברת תנועת האינטרנט וההבנה של המשתמשים.