אופטימיזציה למנועי חיפוש, או SEO (Search Engine Optimization), היא חשובה בייחוד ללקוחות עסקיים שמעוניינים לשפר את המיקום שלהם בתוצאות החיפוש. SEO מנוהלת על ידי מנות "אלגוריתמים" משולבים של מנועי חיפוש, שמחמיאים על מנת למצוא את המידע הרלוונטי ביותר למשתמש.
התהליך של SEO מחלק פנימה לשני קטגוריות עיקריות: אופטימיזציה חיצונית ואופטימיזציה פנימית.
אופטימיזציה חיצונית (off-page SEO) היא השיטות שאנו משתמשים כדי לשפר את מעמד האתר ברשת האינטרנט. זה כולל מאמצים שנעשים מחוץ לאתר כמו בניית קישורים הנכנסים אליו, קידום במדיה החברתית, ואסטרטגיות PR שמטרתם שיפור מדדים כמו הדירוג של הדומיין, המומחיות של הדף, והמומחיות של האתר.
בצד שני, אופטימיזציה פנימית (on-page SEO) כוללת שינויים שאנו מבצעים על האתר עצמו, בכדי להפוך אותו למתאים יותר למנועי חיפוש. דבר זה כולל את התאמת מבנה האתר, את התחזוקה של היישור והתאימות שלו לתקן, את יצירת התוכן, ואת הגמישות של האתר למכשירים שונים ולממשקים שונים.
ניהיל המאמצים הללו יכול לקחת זמן רב ואף להיות מסובך, אך המאמצים משתלמים בסופו של דבר. לאתרים שסבלו מאיכות חיפוש נמוכה או מעמד נמוך במנועי חיפוש, שיפורים אלו יכולים להביא לגיוון ולהרחבה של התנועה, להגדלת החשיפה של המותג, ולמכירות אינטרנט מוגברות.