אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) היא תהליך שמטרתו לשפר את החשיפה של אתר אינטרנט או דף אינטרנט בעמודי התוצאות של מנועי החיפוש האורגניים (לא ממומנים). התהליך כולל שינויים שיכולים להשפיע על התצוגה של האתר המשתמשים במנגוי החיפוש, ניתוח כמה מילים מפתח יכולות ליצור רוב התנועה, ולשנות את הקוד של האתר כדי להגדיל אפשרויות של רובוטי מנועי החיפוש.
אופטימיזציה למנועי חיפוש מתחלקת לשני ראשי תיבות: אונ־פייג' SEO ואוף־פייג' SEO. אופטיזמיזציה מתבצעת על האתר – היא כוללת שיפורים בעיצוב האתר, שורת הכותרת, הכותרות, התמונות והתוכן. בעוד אופטיזמיזציה מחוץ לאתר היא המשך של SEO של On-Page – והיא כוללת עבודה עם בלוגים, קישורים חיצוניים, בניית קישורים, מדיה חברתית ובניית מוניטין.
המטרה המרכזית של אופטימיזציה למנועי החיפוש היא הגזמת החשיפה של דף אינטרנט או אתר, דרך זיווי תצורת האתר ותוכנו או שיפור הקשרים האינטרנטיים שהם קשורים אליו, ובכך לאפשר לרוב הגולשים למצוא דף אינטרנט מסוים בקלות רבה יותר.
עד כה הגדרנו את מושג ה-SEO והמשמעות הבסיסית שלו. עכשיו, על מנת לממש את ההבנה הזו בפרקטיקה, עלינו להכיר את הפרמטרים שמסבירים מה הופך את אופטימיזציה ה-SEO לאפקטיבית ומהו התהליך של אופטימיזציה מוצלחת. זו הופכת למשימה שמדובר בגורמים רבים.