האופטימיזציה למנועי חיפוש היא תהליך של שיפור ותיקוני עיצוב של אתר אינטרנט כדי להגביר את התנועה האורגנית (אורגנית) לאתר. היכולת להיות נראה בדרך טובה יותר על ידי מנועי החיפוש היא מקריטית לגיוס לקוחות ולהגנת תמונת המותג של העסק.
אופטימיזציה למנועי החיפוש יכולה להתבצע בכמה אמצעים, כולל שינויים בעיצוב האתר, ייעוץ בבניית קישורים, שיפור תוכן האתר והתאמת המטא-תגים של האתר (מתאים גם למטא-תגים מרובים), שימור העומק ואולי השיפור של המילות מפתח של רמה נמוכה במיוחד (למשל רק כדי לעניין עובדים/חברות ביטוח קטנות)
כאשר מבצעים אופטימיזציה למנועי חיפוש, יש לקחת בחשבון את הכללים וההנחיות של מנועי החיפוש כמו Google, Bing ו-Yahoo. מנועי החיפוש משתמשים באלגוריתמים מסובכים לסדר את דפי התוצאות שלהם ולקבוע אילו אתרים יוצגו יותר גבוה מאחרים על פי המילות המפתח הנלקחות בחשבון. באופן כללי, כל עת שפונים אנשים למחקר ברשת, הם משתמשים במילות מפתח כדי למצוא מידע מקיף ומעניין.
יתרה מכך, מגוון אמצעים אחרים כמו פרסומות בתשלום ב- Google AdWords, ביטוח הואיל וידוא זהוויות, אתרי URL לשותפים, הגברת שיווי המשקל בין עמודים ועוד יוכלו להשפיע על מיקום האתר במקום הראשון.