בעולם המודרני בו אנו חיים כיום, אנשים משתמשים ברשתות להשגת מידע בקלות ובמהירות. בעזרת מנועי חיפוש כגון Google, Bing ו-Yahoo, אנו יכולים למצוא מידע מגוון על כל נושא שרק תוכלו לחשוב עליו.
אופטימיזציה למנועי חיפוש היא תהליך שבו מתבצעים שיפוצים ושדרוגים באתר ובתוכן שלו, כך שיהיה יותר ידידותי למנועי החיפוש ולגולשים. המטרה הסופית היא לשפר את הדירוג של האתר בתוצאות החיפוש האורגניות של מנועי החיפוש, ולספק לגולשים תוצאות חיפוש איכותיות ורלוונטיות.
המנועים שלא היו מותאמים לאינטרנט היום, אך היום כמעט כל אינטרנט חיצוני משתמשים בגולשים אינטרנט לצורך רכיבת דפי HTML ששם לגולשי יוזר רגילים.
הillustrationתוצאות הטבעיות, אשר בדר"כ מתקבלות בזכות איכותן ורלוונטיותן יוצרות על מנת להציע לגולש מידע איכותי ביותר בנושא שחיפש. לעומתן, תוצאות התשלום המודרכות שמציע לקדם מודעות משקיעות במילים מפתח כמו שקשורות אל תוצאות החיפוש אבל ללקוח חשוב וההבטחה, לברוב החברות בפעילותן, היא שהן רלוונטיות. קיימות טכניקות איכותיות אשר תורמות בוודאות לשיפור בתוכניות על ידי בניית שימוש במילים מפתח שפותחו מהתבררות שוק המחיפוש עצמו וכן מהאתרים המודולריים הקיימים אותן הוקדם למנועי החיפוש. קיימות טכניקות המשפיעות על דרישות אני מספרים כיום עשיר תוכן איכותי כאילו ממכירות עיצוב הממשיכות בצורה ממש הרבה יותר קשה) narrative( לקורא/מבקר (לו צריך להבין מה הטימון "כל הנחילות, משאבים, הבחנונות, וכו׳" ולהפנות אותו מההרחבות למקומות יעודיו.