אופטימיזציה למנועי חיפוש (Search Engine Optimization – SEO) היא תהליך המבצע מספר שלבים וטכניקות שונות על מנת לשפר את מערכות האלגוריתמים של מנועי החיפוש, ובכך להגביר את הנראות והמדידות של אתר באינטרנט במסגרת תוצאות החיפוש האורגניות (בשונה מתוצאות הפרסומתיות).
המטרה העיקרית של אופטימיזציה למנועי חיפוש היא להבטיח כי אתר האינטרנט שלכם יופיע בחלק העליון והראשון של תוצאות החיפוש האורגניות למילות המפתח הרלוונטיות. מחקרים מראים כי רוב המשתמשים באינטרנט לא מסתכלים מעבר לדף הראשון בתוצאות החיפוש, ולכן הנראות של האתר במרחב הזה היא מאוד חשובה.
על מנת להשיג את המטרה הזו, יש לבצע סדרת מנועים הדורשת ידע וניסיון בתחום. לדוגמה, יש לבחון את מבנה האתר ולהבטיח כי הוא מקיים את כל הקריטריונים המומלצים על ידי המנועים, כמו קובץ robots.txt, קוד נכון ולא תקין, זיהוי שפה מוגדר, קישורים פנימיים, וכו'. נדרשת גם בחינה של תוכן הבאתר, כולל כתיבה איכותית, מחקר מילות מפתח, שימוש בכותרות תגיות מולטימדיה, ועוד. וכמובן, חשיבות רבה מתכוונת גם לבניית קישורים (link building), שכן מנועי החיפוש רואים בקישור נכנס מהמקומות הזוגיים כמשקולות חיוניות לאיתור אתרים איכותיים ולדירוגם בתוצאות החיפוש.
בניית תוכן איכותי עם שימוש במילות מפתח מדויקות בתחומים שונים שקשורים לנושאים העיקריים של האתר ושלוחם מול המילות המפתח של התחום הן מפתח להבטחת מקום טוב בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש.
אין ספק כי אופטימיזציה למנועי חיפוש היא תהליך מסובך ודורש ידע מתקדם וניסיון לא מבוטל בתחום. עם זאת, המאמץ שמושק אל מנועי החיפוש ולביצוע פעולות אופטימיזציה מתמודד עם היתרון הגדול שבהגלמתו: כאשר האתר מתקדם בתוצאות החיפוש האורגניות, כמות התנועה לאתר והזרמים האורגניים שנמנים עליו, מתמודדים עם צמיחה והתרחבות מרשימות, והכי חשוב – בצורה רצופה ומתמידה.