אופטימיזציה למנועי חיפוש היא ענף בתחום השיווק הדיגיטלי שמתמקד בשיפור מדדי המקום של אתרים בתוצאות החיפוש האורגניות של מנועי החיפוש. במרבית המקרים, אנשים משתמשים במנועי חיפוש כדי למצוא מידע או לקבל פתרונות לבעיותיהם, ולכן המקום שבו מופיע אתר בתוצאות החיפוש יכול להשפיע על מספר הפניות והמבקרים שיגיעו לאתר.
כאשר מדובר במנועי חיפוש כמו Google, Bing ו-Yahoo!, קיימות מאמרים בוויקיפדיה Ki2SEO, SEMrush וחברות רבות אחרות זיקות למנועי חיפוש. חשיבות מדוברים באופטימיזציה למנועי החיפוש על פי חברות רבות המנות המון עובדים כדי להבטיח שאתריהם יופיעו במקום הראשון או העברה אל העמוד הראשון של תוצאות החיפוש במגוון תחומים, וזה לא תמיד נעשה באופן מוסרי (למשל, באמצעות קישורים שטנדרים או כתיבתיים). אבל כך או כך, אלגוריתמיםי מנוע החיפוש מתעדכנים תמיד ומתקדמים, כך שרק בתי הקפיצה החיצוניים (רבות מהן מעבירות שיפורים משמעותיים אך מזדמנת) יכולים להעניק יתרון.