אופטימיזציה למנועי חיפוש, או SEO, היא מערך הכולל שה מסלולים שונים ומגוונים שמטרתם לשפר את התצוגה של אתר אינטרנט בתוצאות החיפוש האורגניות של מנוע החיפוש. החיפוש האורגני הוא תוצאות החיפוש המופיעות כשמבצעים הקלדה של מילים עיקריות בתיבת החיפוש של גוגל, בשונה ממודעות התשלום שמופיעות לפני כן.
בהתאם למדיניות גוגל, אף אחד לא יכול להבטיח תוצאה מסויימת במנוע החיפוש, שלטענה עושה שימוש באלגוריתמים מורכבים ולא נגישים לציבור. עם זאת, יתרון משמעותי של האופטימיזציה למנוע החיפוש הוא שהיא מאפשרת לעסקים או בעלי אתרים להיות מרכזיים במאמצם להשיג תנודה (גיוס לקוחות, מבקרים או משתמשים) שאפשר לה לכוון אותו לציבור היעד שלא מכיר אותם.
לאופטימיזציה למנועי חיפוש מידת חשיבות גבוהה במיוחד, בעידן שבו מידע הוא בראש ובראשונה, והאינטרנט הוא מאגר המידע המרכזי והנגיש ביותר. לכן, ניתן להגיד כי האופטימיזציה למנועי חיפוש אינה פחות מהכרח.
אופטימיזציה למנועי חיפוש מורכבת ממגוון חלקים שונים, דרך שהם משקפים את האתר, את התוכן שלו, את הקינקים אליו וממנו, את משתמשי האתר, ועוד. כל חלק דורש יודעת ומומחיות מסויימת, ורק שימור ספקטרום של יודעת מרחיב את האפשרות לקטלוג ולעסק שיהיו מצליחים. ניתן לקבל הכשרה ולקרוא מדריכים כיצד לבצע אופטימיזציה למנועי חיפוש, אך ייתכן שהעוסק המקצועי יוכל להשיג תוצאות מהירות יותר ומשמעותיות יותר.