מה זה אופטימיזציה למנועי חיפוש?
אופטימיזציה למנועי חיפוש (בראשי תיבות: SEO – Search Engine Optimization) היא עריכה ומיטוב של אתר אינטרנט על מנת לשפר את המיקום שלו בתוצאות של מנועי החיפוש.
מנועי החיפוש – כמו Google, Bing ו-Yahoo – משתמשים באלגוריתמים מורכבים על מנת לדרג את האתרים בתוצאות החיפוש שלהם. המטרה המרכזית של אלגוריתמים אלו היא להציג למשתמשים את התוכן הכי טוב והכי רלוונטי עבורם, ביותר נגישות ונוחות.
למשתמשים ידועים תוצאות "אורגניות" או "לא ממומנות" – יש את הקלקות החינם בין התוצאות לתוצאות "ממומנות", שהן בתחתית הדף (או במקום חסם מסוים במקרה של מודעות שלא תואמות את החיפוש שלנו). רשות נמוכה ברשימת התוצאות אם אף מנוע חיפוש לא מכיר אתכם. בממוצע כ-90% מהחיפושים בשימוש נעשים באמצעות Google ולכן ב-90% מהמקרים פרומוטית איתם יהיה השפעה ישירה וגם עקיפה על המיקום בשאר מנועי חיפוש.
אופטימיזציה למנועי חיפוש כוללת מגוון פעולות קידום אתרים שונות, כולן מיטיבות את מיקום האתר במנועי החיפוש השונים. בין הפעולות הנפוצות ניתן למצוא:
– בניית אתר ידידותי למנועי החיפוש (SEO Friendly): בניית האתר כך שיהיה קל ונוח לרוב המנועים סינון אתרים שלא מעניינים, שזולת כאלו האתר יוסר מבסיס הנתונים של המנוע.
– מחקר מילות מפתח: מחקר ובחינת המשפטים, האותיות, מילים, צירופים, ביטויים או תמונה, של גולשים שמחפשים תוכן מסוים.
– תוכן איכותי ומקורי: כתיבת תוכן איכותי, מקורי ורלוונטי לנושא האתר. זמינות (נגישות).
– קישורים חיצוניים: קישורים איכותיים מאתרים אחרים שמדביקים לכל מיני מכתבי תודה מקווים לשיתוף פעולה.
– שיווק תוכן: הפיצוי תוכן איכותי ורלוונטי בעזרת פרסום תכנים במדיות מקובלות (גם מצויות או לוחות מודעות בקטע תוכן מודעותי (CPC), שם השומר על עצמיות נטו וקופי רייט).
רק כשתחליט ליצור אתר אינטרנט
כשתחליט ליצור אתר, כדאי לבחון את זמינות ויכולת העורך המלא של קוד האתר ושפות התכנות. ישנן דרכים בשורת שפות התכנות ושפות המעצב שמשפיעות על קוד האתר כולו והופכות את עריכת האתר לקלה בהרבה מאוד.