אופטימיזציה למנועי חיפוש

אופטימיזציה למנועי חיפוש היא תהליך שבו מנסים לשפר את מערך האלגוריתמים שבסמך הם פועלים מנועי החיפוש. המטרה העיקרית של אופטימיזציה זו היא לספק תוצאות טובות יותר וקרובות יותר לדרישות המשתמש בזמן החיפוש.

אופטימיזציה למנועי חיפוש כוללת מספר פעולות ואסטרטגיות, כגון שפר הכניסה של מידע למנוע חיפוש, שיפור היכולת של המנוע לזהות את נושאי החיפוש של המשתמש, ושיפור הסדר בהצגת התוצאות. כמו כן, ישנם מספר עקרונות חשובים שצריך לקחת בחשבון בתהליך אופטימיזציה.

אחד העקרונות החשובים ביותר הוא המתון בין איכות התוצאות לבין כמות המידע. מנועי החיפוש משתמשים באלגוריתמים כדי לחקות את פעולתו של משתמש ממוצע תוך כדי שמירה על מקדמים כגון המקדם (rank) של הדף והתאמת התוצאה לשאילתת החיפוש. למעשה, אופטימיזציה מטרתה לשפר את אחד מהפרמטרים הנוספים של מקדם הדף, המרשימות של התוצאה או הומוגניות המידע אחרת.

עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את הסיכון של אובדן או חסרון מידע חשוב ובמיוחד הניסיון לא להתאים את המערכת אופטימיזציה בצורה מוחלטת לגורמים "ככה". לדוגמה, כאשר פותרים את משמעותה של שאילתת חיפוש של המשתמש הן בעזרת מילים הדומות או בעזרת ממירים שונים או בעזרת פקודות תת חיפוש של אופטימיזציה.

בנֵית אינפרהסטרוקטורה נכונה למתודה של מנוע החיפוש יכולה לקבוע (ובעצם מעצבת בדירקטוריות מסוימות) את מידת הייחודיות של המידע או את מיקודים נוספים לצורך איתור רלוונטיות ותגובה.

דילוג לתוכן