אופטימיזציה למנועי חיפוש, או SEO (Search Engine Optimization), היא התהליך של שיפור המקום של אתר אינטרנט בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש. אופטימיזציה חכמה וממוקדת יכולה להביא לשיפור משמעותי בתנועה לאתר, מה שבתורו יכול להוביל לגיוס לקוחות חדשים, שיפור מכירות והרחבת המותג.
התהליך של אופטימיזציה למנועי חיפוש כולל מספר מרכיבים שונים, בתוך האתר ומחוץ לו. באופן פנימי, אפשר לבצע אופטימיזציה דרך יישום מילות מפתח ממוקדות בטקסטים ותיאורים של האתר, יצירת קישורים בין דפים שונים באתר, ושיפור מהירות האתר. מזיק במיוחד לדירוג של אתר במנועי חיפוש הוא זמן טעינת אתר או דף אינטרנט איטי, לכן חיוני לוודא שהאתר מתטען בתקליטין זמן.
מצד שני, אפשר להגיע לאופטימיזציה חיצונית באמצעות הבניית קישורים לאתר שלך מאתרים אחרים. התהליך מכונה "בניית קישורים" והוא מכריע במידה רבה בדירוג של האתר במנועי חיפוש.
עוד פקטור חשוב באופטימיזציה הוא העקביות והאיכות של התכנות עצמה. מנועי החיפוש מעדיפים אתרים שעוסקים בנושא אחד באופן יסודי וממוקד, במקום אתרים שנסטים לכיוונים שונים במקומות שונים. בנוסף, המידע שפורסם באתר צריך להיות מקורי, רענן וקיים. שמירה על התנהלות כזו מקדמת את האתר בדירוגים.
לסיכום, אופטימיזציה למנועי חיפוש היא אסטרטגיה חיונית לשיפור הנראות של אתר אינטרנט והגברת התנועה אליו. על פניו, זו תהליך מורכב אך עם ההכנה המתאימה והרצונות, כל בעל אתר יכול לשפר את דירוג האתר שלו במנועי החיפוש.