אופטימיזציה למנועי חיפוש, או קידום במנועי חיפוש (SEO), היא אמנות ומדע למעין, שמטרתה להביא לאתרי אינטרנט תנועת מבקרים אורגנית, איכותית וקבועה. התהליך מתחיל מהבנת האלגוריתמים של מנועי החיפוש והפערים בין מה שהם חופשים למצוא, לבין הצורך העסקי של האתר.
SEO מתחלק לשני ראשים השפעה עיקרייים: אונסייט (On-Site SEO) ואוף-סייט (Off-Site SEO). החלק האונסייט כולל שיפור האתר עצמו באופן שישפר את מדדיו במנועי החיפוש. זה כולל שיפור במבנה האתר, בנייה תקנית של קוד, מרכיבי UX ועיצוב, הכנסת תגיות מתאימות ועוד.
האוף-סייט מעניק דגש על קישורי באקלינקס- קישורים שמפנים חזרה לאתר שלנו מאתרים אחרים. גוגל, לדוגמה, מתייחס לקישורים הללו כהצבעות בחינם של אנשים ואתרים אחרים שממליצים על האתר שלנו.
ישנן מגוון שיטות לשיפור SEO דרך מילות מפתח, יצירת תוכן איכותי, חיבור מאמרים שזורים במילות מפתח והפניית קישורים חיצוניים.
חשוב להבין כי SEO היא לא תהליך חד פעמי. היא דורשת מעקב שוטף, שינוי והתאמה לשינויים שקורים בדרכים בהן מנועי החיפוש מבצעים מדידה ואת תהליכי החיפוש של המשתמשים. אם תבוצע באופן ממומשך, התוצאה יכולה להיות הגברה משמעותית של התנועה האורסנית לאתר, מה שיכול לתרום לגידול המכירות, המותג, הפרסום והרווח.
יש לזכור תמיד שהמטרה העיקרית של מנועי החיפוש היא לספק למשתמשים המחפשים את המידע הרלוונטי והמועיל ביותר מבין כל האפשרויות הקיימות ברשת. אם נדע לנצל את העקרונות הפשוטים, אך לא זו הפחות חשובה, נוכל להפוך את אתרנו לגורם משמעותי ואיכותי בתהליך חיפוש המשתמשים ובכך להביא לגידול הרווחים והמתחרהות של העסק שלנו.