אופטימיזציה למנועי חיפוש

אופטימיזציה למנועי חיפוש היא תהליך שבמהלכו משתפר דף האינטרנט או האתר כך שיעשה שימוש מיטבי באלגוריתמי החיפוש של מנועי החיפוש, כדי להתווסף במקום מובטח ברשימות המופיעות למשתמשים על גובה עמוד התוצאות.

באופן יחסי פשוט, אופטימיזציה למנועי חיפוש היא התהליך של שיפור התכנים והבניית הראשונה של דפי אינטרנט כך שהם יצאים למיון בדמי מיוחדים.

התרחיש הנפוץ הוא בעת ביצוע חיפוש במנוע גוגל:
– המשתמש עובר דרך שאילתה מסוימת במטרה למצוא מידע מסוים ברשת.
– לאחר ביצוע השאילתה נחלט באופן אוטומטי מי מהאתרים בעלי התכנים יופיע למשתמש ראשון.
– כאשר יוצג על רשימת תוצאות החיפוש רוב אנשי הגולשים יבחרו את התוצאות הראשונות כך שברוב המקרים לא נעשה שימוש בממוצע של 100 עמודים אחרים (כלומר עמודים 11, 23 או ישירות מעמוד 46).
– מתברר כי נבחרה פעמים נוספות האתר המופיע בראש הרשימה, המשתמש כנראה בוחר בתוצאה הראשונה כי היא תואמת באופן המושלם לצרכיו.
– הכוונה מתייחסת לסימן ההפסד בעמודות אחרות של אינטרנט שאינם מופיעות בראש הרשימה ואילו לסימן הרווח בעמודות "הראשונות".

למעשה בזמן שבו בן חורין מבצע בדיקת מודעות Google Ads כלשוניות שונות (לדוגמה חיפוש וורד מיני שמעולם לא חיפשתי), התקבע אחוז מהקליקים בשאילתות הראשונות שאני מבצע בפעם הראשונה\שניה, שהדפים הראשונים בסדר הביצוע אומצו על ידי הגולשים.

דילוג לתוכן