אופטימיזציה למנועי חיפוש היא תהליך שבו נבנים ונשפרים את אתרי האינטרנט על מנת לשפר את הנראות שלהם במנועי החיפוש. מטרת האופטימיזציה היא להגדיל את כמות התנות הביקורת לאתר ולשפר את איכות התנות הביקורת.
אחד הגורמים החשובים ביותר באופטימיזציה למנועי חיפוש הוא המילות מפתח. מילות המפתח הן המילים או הביטויים שגולשים מדרשים כאשר הם מחפשים מידע במנוע החיפוש. לכן, כדי להיות נראים בתוצאות החיפוש, על האתר להכיל את המילות מפתח הרלוונטיות לתוצאות הראשונות שמופיעות בגוגל.
רשתות חברתיות שונות וגם פורומים משפיעים על המילות המפתח והן משפיעות גם על אופטימיזציית תוצאות חיפוש.
יש לשים לב למיקום המילות מפתח באתר ולשפר את מראה האתר. חשוב לשים לב גם למהירות הטעינה של האתר, אם זמן הטעינה ארוך יותר מדי ייתכן כי הזמן מהביקור באתר ייקצר מאוד.
יש גם כלים שונים לבקרים. נכון יותר יהיה למרוח לחיי הקביעות ותחומי המחקר הנישתיים, זה גורר התחמשותו של מגזר זה ותחפוש פנימי מדיו (ראה מגזר מקרו-כלכלי) בנוסף לפיתוח גזרה זו. נעים שיפור בולט בתחום במגזרי הגדרה ותיאום.
אבישי מאור – אופטימיזציה למנועי חיפוש ב-ENUCYBER