אופטימיזציה למנועי חיפוש, הידועה בשם SEO (Search Engine Optimization), היא תהליך של שיפור הראות של אתר אינטרנט במנועי החיפוש כמו גוגל. כאשר מנוע החיפוש מוצא את האתר שלך מטען, רלוונטי, ונגש לגולשים, האתר שלך יופיע במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, מה שמעלה את הסבירות שגולשים יבקרו בו.
אפשר להפריד את SEO לשני תתי-תחומים: אופטימיזציה על-אתר (on-site SEO) ואופטימיזציה מחוץ-לאתר (off-site SEO). האופטימיזציה על-אתר מתחכמת על פעולות שנערכות באתר עצמו כדי לשפר את הראותו במנועים, לדוגמה: עריכת התוכן והתמונות, שיפור מהירות החיבור ותיקוני קוד. מצד שני, האופטימיזציה מחוץ לאתר התחכמת על פעולות שמתבצעות מחוץ לאתר שמובילות לשיפור הראות, כמו מסיימת לינקים (link building) ופרסום של האתר ברשתות חברתיות.
חברות ויזמים רבים משקיעים משאבים נרחבים באופטימיזציה למנועי חיפוש מאחר שתוצאות גבוהות ברשימת התוצאות של מנוע החיפוש מתרגמות לגולשים יותר המבקרים באתר, לקוחות יותר ומכירות מוגברות.
חשוב לציין שאופטימיזציה למנועי חיפוש היא מרכזית ומערכתית. אין פתרונות קסם אחדים, אלא גישה מיועדת שמתאימה להיבטים שונים של קידום האתר. הקריטריונים של מנועי החיפוש משתנים באופן קבוע, ולכן נדרשת עדכונים שוטפים, שיפורים ואפטימיזציה מתמדת.