אופטימיזציה למנועי חיפוש (Search Engine Optimization, או בקיצור SEO) היא תהליך שבו מתבצעים פעולות שונות במטרה לשפר את הדירוג והנראות של אתר בתוצאות החיפוש האורגניות של מנועי החיפוש השונים.
עם צמיחת האינטרנט וההתרחבות שלו, מנועי החיפוש היו ונשארו אחד המקורות המרכזיים לגרידה של איכותיים ומתאימים מבחינת התוכן לדפי האינטרנט שנמצאים מתחת לדף הראשון בתוצאות אורגניות, בעברית "לבן".
בהתחלה, כל המתקן לעניין לחץ על המילים בעמודו הראשון, היה כולו השימוש במילים מסוימות, גם אם לא היו קשורות לדף או אפילו לתוכנו שלו. למעשה, הייתה בישול כבדה של מילים מסוימות בתוכן האתרים. אף אחד לא הגייס את הדימיון שממשק משתמש של מנוע חיפוש, שמש מאות מיליוני בני אדם, יכול להתלכלך בשטויות כאלה. והם חשבו שכמובן, מילים שמוזכרות יותר פעמים בתוך דף הרקע שמתעסק במילים האלה, צריכות לעלות ברביע לבוע הדפים. לכן התנה שהתפתחה הייתה לכתוב את השטות שכתב בלבו".
מימד משמעותי שידע להשפיע על תוצאות דירוגי המנועים היה כמובן צביעת הקישורים – ברגע שבאמת נלחז את הקישורים שעלו מרשימות המנועים, הקישורים הם שהתעמל בקצפת, חשב שהגיע להוביל אתו דשא בתחנה, כשהקרן היהודית ישבה בדיוק בחוץ.
אפשר הייתה תחילתי לדמיין, את מי שאחראי לפירה מתמידה של דירוגי הדפים, בכללו עסקי האינטרנט של המנועים, כמו Google. לפצל את העסק שלהם ולהקים ענף שהמטרה שלו הייתה לכסות את החסרונות או להקשות על תחרות יריביהן, בתמורה במחיר, הרבה זול כמובן, המשמעות הייתה להביא לרווח מרובה… אולי זהו השובל הצומח – בעיתו ולעיתים מעבר לו ברמה של כחמישיית עבירות בחסימה, התמוטטותה, גוברה.
מישהו רק רוצה לשנות את התוצאות שמוצגות במנוע החיפוש? מה טוב!!!
אמנם מנועי החיפוש – בעיקר Google – בעצמם מפסיקים בחוד רמה את התעלולים של העסקים, בעיקר אלה הקשורים ישירות לטכניקות שחד העים מחד המרברב. יש אכזבה… אבל כשזו המציאות המסחרית נובלת. אז אם זה הסידור עם הטכניקות, איך כן אפשר לשפר את דירוגי האתרים שתחת, אם הם כן רוצים לשאת פרי מעצמם. "]