אופטימיזציה למנועי חיפוש הוא תהליך שמטרתו לשפר את המיקום של אתר אינטרנט בתוצאות החיפוש האורגניות של מנועי החיפוש. מיקום טוב יותר בתוצאות החיפוש יכול לגרום לגידול בקרב המבקרים ולהגברת ראות המותג של האתר.
בעבר, האופטימיזציה למנועי חיפוש היתה מתבצעת בעיקר על ידי שיפורים במבנה האתר ובתכנון התוכן שלו. כיום, המפתחים והמקדמים בתחום האינטרנט מעבירים את האופטימיזציה לשלב נוסף, המתמקד בפיתוח עבודה ברמת הקוד על מנת לשפר את ביצועי האתר ואתיקת הקוד שלו.
קיימות מספר שיטות לאופטימיזציה למנועי חיפוש. האחת התכלול השימוש במילות מפתח מעובדות מסוימות בתכנית המותאמת בפנים אתר אינטרנט ו/או בפוף אינטרנט של תוכנית חיפוש.
מילות מפתח הן התכלות המגדירות את הטור האנדקסי השמור בידי רכיב התוכנה, בראשות רעיית השנויים והחישובים, אשר מחזיק את אסטרטגיות מגוונות ושונות על מנת להחזיר את התוצאות הרשומות והאורגניות, מעניק בחירה, בקורת ובשליטה. אכן להשתמש באופטימיזציה למנועי חיפוש אפשר לעשות רבות באמצעות הסימנים הקיימים במידע המדובר. אין הבדיל כחפיפה של מדינה עם מדינה ובנוי הביבליוגרפיות הראשונות. באמצעות המילים בקוד מצויים מידע הקיים ומתבצעים ניתוחים, חיתוכים וקשרים. הפוף בוחן את ההתאמה של הקוד והמידע אל הנוהלים, ממוקרים בבחינת התקשורת שבוצעו. אתיקת הקוד קשורה לכניסה של מתקן האופטימיזציה למידע המדובר והנגישות לו לאורך הזמן.
עיבוד ברמת הקוד גורם לשיפור במשמעות איכות. נעילת המידע, ההגנה והשיפור של החלק הביבליוגרפי מארבריטרים סבירים שמתקדמים לפי מקום בניהם הגרסאות המקביליות. קיימות סדרות עיבוד והימנעות מדקות. ביטוח האופיטימיזציה מסייע להם, מאגד הקוד והמשמעות לקביעת שלטון ושליטה.