אופטימיזציה למנועי חיפוש היא תהליך שבמהלכו מנסים לשפר את מערך תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש. מבחינה טכנית, התהליך כולל שיפורים טכנולוגיים שבאים לידי ביטוי בתכנות המחשב ובמבני המידע של מנועי החיפוש.
בהמשך אני אסביר כמה עקרונות מרכזיים שמדברים על סוגיות שונות באופטימיזציה למנועי חיפוש.
1. אופטימיזציה של מבנה האתר: האאפטימיזציה של מבנה האתר היא תהליך שבמהלכו נעשה שימור מבנה האתר כדי להקל על הופעתו ושליפתו ממאגרי המידע של מנועי החיפוש. זה כולל תהליכים כמו יצירת מפת אתר, מהירות טעינה מהירה וכדומה.
2. אופטימיזציה של מטה נתונים: המטה נתונים של אתר היא מידע שלא מוצג לגולש או משתמש של האתר, אלא הוא משמש את מנוע החיפוש כדי להבין את תוכן האתר ואת מקומו בקשר לאחרים. לדוג' מונתחת כמויות תגיות, מילות חיפוש וכדומה.
3. אופטימיזציה של תוכן האתר: התוכן של האתר הוא המרכיב החשוב ביותר באפטימיזציית מנועי החיפוש. נדרשת הבנה טובה של אילוץ מדיניות מנועי החיפוש ושימור שתי שקלות: של צורת הנראות באתר, של צורת שליפת הטקסט והגדרות בסיסיות לקישורים.
4. אופטימיזציה של קישורים: איכות הקישורים המופנים לאתר מהמתפרסמים החיצוניים הוא מרכיב מהותי בסיכויי האתר לכימה במיקומים הגבוהים במונותי החיפוש. יש צורך להבין מי אותם מתפרסמים החיצונים ומהם ההעדפות שלהם, כדי להילחם על יחסים מעולים עם הם. בנוסף, יש צורך לאבחן את המתפרסמים הפנימיים ולשקול אטרקציה והחזרים.
5. אופטימיזציה של חווית המשתמש: הקישור לאתר יש להימתח כך שתחווית המשתמש תהיה כמה שיותר נוחה ומהירה. זה כולל תמיכה במכשירים ניידים, ממשק משתמש מותאם אישית וזמינות מהירה של האתר.
לאחר שעשינו את כל השדרנות אופטימיזציה הדבר הראשון שיש לעשות הוא לבצע אימות באתר ולשאול איך המערכת איתה אנחנו עובדים עובד עם יכולות בסיסיות:
אנחנו בודקים את האתר מול בסיס פרמטרים בסיסיים וקריטיים של מהירות טעינה, נגישות למנועי חיפוש וקריאות. אחרי שאלו הפרמטרים מתקיימים אנחנו משתפרים את אתר האינטרנט מתוך דיון עם צוות הפיתוח על תהליכים טכנולוגיים, beerstirctive יש אפשרות לשפר את האפשרויות כי אם מדובר באפשרויות כמו דריוב סרייב שכדאי לשדרג עם קישור מערכת דינמית לדף תודות עם לורם איפסום לפי עקרונות היושר נקבעים מבנים אלמנטים ממוזערים כדי לשפר את המבנה היופית של האתר.".