אופטימיזציה למנועי חיפוש היא תהליך שבו מבצעים ארגון של דפים באתר בכדי להשיג מיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש האורגניות של מנועי החיפוש. התהליך נעשה באמצעות כתיבת קוד מותאם, בניית קישורים חיצוניים, שיפור חיפושי מילות המפתח, וכדומה.
המטרה העיקרית של אופטימיזציה למנועי חיפוש היא להתוודע אלגוריתמים של מנועי החיפוש ולהשתמש בנתונים ובידע שיבוצע כדי לשפר את מיקומו של האתר בתוצאות החיפוש. בתהליך זה יש צורך לקחת בחשבון את מגוון הגורמים שמשפיעים על הדירוג של האתר, כגון מילות המפתח המובנית באתר, היכולת הטכנית של האתר, תוכן האתר, ועוד.
אופטימיזציה למנועי חיפוש כוללת גם את תהליכי השפעה חיצוניים, כמו בניית קישורים נכונה מתוך אתרים אחרים לאתר שלך, שיתוף תוכן ברשתות חברתיות, ותהליכי קידום ברשתות בניית.
המונח "אופטימיזציה למנועי חיפוש" נמשך לאורך תהליך שמהווה יחד עם תהליכים נוספים ב שיווק באינטרנט. ניתן לבצע מדיניות תווי חיפוש (SEM) גם בצעדים מתמשכים לקידום את אינטרנט אתר ולשפר את דירוגם שלו בתוצאות החיפוש. אחת מדרכי תהליכי השפעה הראשוניות אופטימיזציה למנועי חיפוש היא עיתונות וסדנאות SEO שלמד את מנהיגי השיווק הידע בתעשייה לעשות בעבר ונוכחות באינטרנט.