אופטימיזציה למנועי חיפוש היא תהליך שבו מנסים לשפר או למקד את יכולת המנועי חיפוש למצוא ולהציג תוצאות מדויקות יותר. באופן כללי, מי שמבצע אופטימיזציה על מנוע חיפוש מנסה להבין את כללי הפעולה של המנוע ומנסה לשפר את כללי הפעולה שלו בכדי לפנות תוצאות איכותיות יותר.
המנועים המרכזיים הם גוגל, יאהו, בינג והם עד לאחרונה היו גורמים לנקודת המבט בתהליך האופטימיזציה פשוטה. אך עם תפתח המנועי החיפוש החדשים מתפתחות פניות חדשות לאופטימיזציה. כל מנוע חיפוש יכול להשתמש במספר אלגוריתמים לצורך כתיבת תוצאות והוצאתם לאוויר ולכן ישנן דרישות וניקושים שונים עבור כל מנוע.
המשפט הבסיסי בדרישות האופטימיזציה הוא שיהיה אפשר למצוא את התוכן כדי שיוכל להופיע במנוע חיפוש. בנוסף, לעיתים יש צורך לבצע טיפולים בדפים שכבר נמצאים בתוך מסד הנתונים של מנוע החיפוש ויש לשים לב לדרישות הקיימות במנועי החיפוש כי הם נתונים לשינוי ולשינוי.
בנוסף, לאחרונה, הערוץ לשיווק דיגיטלי הכי חשוב הוא הערוץ שממומן וזהו ערוץ הגורם את הכי הרבה מכסף בלי שום ספק ברוב החברות הבנקאיות הישראליות. המטרה העיקרית בבניית האתר הגורם לעץ בגידול כלכלי רב. עץ בגידול משמעותו בניית אתר טוב שמחזק את מנועי החיפוש באמצעות הגידול של התוכן.
באופן מוחלט הקישור החיצוני לאתר חשוב מאוד והבסיס לאפטימזציה הוא הלינקים. בעוד מודעות של גוגל ויאהו היו די גרועות אז על ידי פעולות נכונות אפשר היה להשיג תוצאות טובות. בצד השני עם פעולות נכונות במנוע החיפוש חשוב מאוד מה התסמין עלינו לעשות על מנת שהמנוע יחשיב בנייה נכונה של הקישור החיצוני כגון מספר הקישורים, איכותם ובעיקר המסר הנשלח עפ"י הקישור. כלומר עם הקישור יש גם איזו תוכנית אם שלבתה הגוף השולח את המסר.
מדובר במקובל לכוונת חידושים בקישור החיצוני סביר שיקבעו בארצות הברית וגם חשוב לעקוב מאוד איך זה יקרה אחרי הקיץ.