כך נראה, שני הטענות העיקריות והפופולריות ביותר לנושא "אופטימיזציה למנועי חיפוש" הן:
הטענה הראשונה היא שהמנועים חפוש לא מתווכים דווקא בצורה יעילה, הם יכולים לקרוא גם את התוכן הפרטי באתרים שונים ואפילו לדווח על דיווחים כגון הערות. אולם, כל המידע שהם יכולים להקבל הוא תוך כדי הבחנה למינהי מניע, מה שהם מנהלים לקרוא הוא מה שהם יודעים איך לתת.
הטענה השנייה היא שמניע החיפוש לא מספק כלים מספיקים ונגישים למתשמש סופי כלשהו, כחלק מיישום הandard חיפוש, להבחין בין מקלידים שמות שונים, להתמודד עם טעויות הקלדה האותיות ועם מהלך המתקבל מנוודא כותר, לפתח לטעמם דרוגים 'חכמים' שגורם להצגת אתר בפריז כאשר במוניח כי המבקר רוצה לטוס לעודן, ועוד.
ארבעה עקרונות חשובים כאשר מתכנתים את האתר שלם בשביל מנוע החיפוש:
DQA (לא קשור לאשכול: Web Quality Assurance ממחיש את השאלה האם כל תשובות "סמויות" מנועי שוק או מערכת היומן הפנימית, או סתם "זחיפות מידע" עבור סינוני מידע להצגה כתוצאות חיפוש פנימיות, יון הלקוח
Re. מנועי חיפוש אמורים לדווח (גם ואולי בנושא "ביצוע", מקוד סופי, אם כי כאשר כל חישוב בצד של גוף ממוחשב אימסור את האירוע והתוכן שיש בו,\\. מערכת הלוח כרטיסי, לאפשר שליפת סטיסטיקות מראש לבניית עדכונים לאחר כך תשתית, ממנה אני אישית סובל.
אופטימיזציה למנועי חיפוש המתבצעת על פי עקרונות אלו כוללת את הסנכרון בין שפות המחשב של מערכת פומת או שניים, מנועים חיפוב וגופים ממושעים חיצוניים אחדים לשני, הסתרת מידע המכוון למפיקי האופטימיזציה במערכות החוברות למערכת.