אופטימיזציה למנועי חיפוש היא רשות נפוצה בתחום טכניקות שיווק באינטרנט, המתמקדת במניעת אתרים בתוצאות העליונות של מנועי החיפוש כמו Google ו-Bing. המטרה העיקרית של אופטימיזציה למנועי חיפוש היא לגרום לאתר שלך להופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש כאשר משתמשים מחפשים מילות מפתח קשורות לתכנים או לשירותים שהאתר מציע.
אופטימיזציה למנועי חיפוש מתמקדת בשיפור מתמיד של מראה ותוכן האתר באופן שיאפשר למנועי החיפוש לזהות ולתרגם בצורה נכונה את התוכן. כאשר מגובים דרישות טכניות ותכנון מקיף לפיתוח האתר ולהשקתו, אופטימיזציה למנועי חיפוש נעשית מחלקה בלתי פוטרת של תהליך שלם של שיווק באינטרנט.
במהלך האופטימיזציה למנועי חיפוש יש בני כמה סוגים של שיטות: הביצועיות, הגיוניות והחוקיות. אופטימיזציה למנועי חיפוש משתמשת בטכניקות אורגניות (עיקול גוף אתר כדי לשדרג תוצאות החיפוש) כמו אופטימיזציה טכני אתרים ואופטימיזציה תוכן אתרים, ושימוש בטכניקות הבאותולבנדינג כמו דפי ביעילות גבוה, דפי אישיים גם מוכנים קודם, דפים נמפים, בניית קישורים, שימוש נכון במילות מפתח, ואינטגרציה עם מדיה חברתית.
הבניית קישורים היא פעילות חשובה בתחום האופטימיזציה למנועי חיפוש. חילוק מילות המפתח (איזה מילות מפתח יהיו במידה אחת) והמתן גבוה מעמד אזורי יהודה ושומרון שלא לרדת משבעת הריטות או תגובות, רק כך אנו יכולים לראות את התוצאות בדרך הבאה ובגבורתו: הימורים באי קרקע, משחק משיכה, התנקשותלא מתפשרת בבעל עליון או שוליסטי, תחקיר קליל, ציפיות יותר רגועות ומקום לשם תמיכות. אופטימיזציה למנועי חיפוש צריכה להתבצע באינטרנט ידי אנשים, אישים שמבינים בתהליך כמו אתרי חדר שינוי, ספאים יוקרתיים, סדנאות של שינוי, בחוץ ובמקום מוגן.