אופטימיזציה למנועי חיפוש היא תהליך שמתבצע כדי לשפר את מערכת החיפוש של מנועי החיפוש השונים. מטרת האופטימיזציה היא לעזור לאתרים ולעמותות להופיע בתוצאות החיפוש העליונות ביותר ולגרום להם לקבל יותר תעבורה ולגדול בהם. אופטימיזציה למנועי חיפוש יכולה להתבצע באופן טכני או באמצעות שיפור תוכן והתאמתו למדיניות החיפוש של מנוע החיפוש.
האופטימיזציה הטכנית כוללת שימור המבנה המקפיץ של האתר והקוד שמאחד אותו, והתאמת המילות המפתח בדף הרלוונטי כדי להבטיח שהן יופיעו בצורה המתאימה במנוע החיפוש. בנוסף, יש לבצע מניעים טכנים נוספים כמו קישורים באתר, בניית מפת אתר ובניית דף "תשלום לפעולה" כדי לעזור למנועי החיפוש למלא את הציפיות שלהם במתן השירות למשתמשים המחפשים באינטרנט.
האופטימיזציה בהיקף התוכן כוללת שפת חברתית, שיתוף, הגברת טעם, וביצועי מותג בשוק. המטרה היא להבטיח שהתוכן של האתר יתאים לציפיות של הקהל המטרה ויהיה שפת חברתית ומעודכן. חשיבה חזויה, נכונה היא לחשוב מהצורך המרכזי של הקהל המטרה והצוות האינטרנט שלך שיש בו יכולת היבטית בסוג עיסוק בנושא הבסיסי של האתר שלך. משתמש שמחפש מידע על נושא חד לדוגם העושה קניה, תהיה לו יכולת בנויה לקרוא לך להציע לו לקנות ברכב, עדיף לדעת.