אופטימיזציה למנועי חיפוש היא תהליך שבו מתבצעות פעולות שונות כדי לשפר את יכולת האתר להופיע במקומות הראשונים במנועי החיפוש כאשר נחפשות מילות מפתח קשורות לתוכן של האתר.
התהליך כולל מספר שלבים המשנים את מבנה ותכנון האתר, כתיבת תוכן מותאם למילות המפתח הרלוונטיות וקידום של קישורים מקידום גוגל. אלו מהווים חלק משולי מהשלבים של תהליך האופטימיזציה.
אופטימיזציה עשויה לכלול גם שינויים במילות המפתח שמופיעות באתר, בעיצוב האתר, במבנה הקישורים ובמידע המוצג בדף הנחיתה.
רעיונות נוספים לאופטימיזציה כללית הם גם יצירת חדירות מגוונות לאינדקס של גוגל),
הקמת שלד אינטימטיבי וחלק קריטי של אחת הפעילויות הכי חשובות של קידום גוגל (בהן קביעת ובחירה של מילות המפתח שעליהם נרצה לעבוד מילות המפתח הן מהבחירות החשובות ביותר שאנחנו עושים בתחילת תהליך הקידום ואילו הן המילים שגוגל הכי אוהבת והכי בעייתי לעבוד בהן.
אופטימיזציה של מערכות מסוג זה היא תהליך שוטף שיכול לקחת זמן רב בהתאמה וביישום אם רוצים לעבוד נכון ולהגיע למקומות הראשונים במנועי החיפוש במקום ואנחנו יכולים לעבוד ב – אופטימיזציה שמתבצעת בצורה שוטפת, יש צורך לבצע גם ייעוץ קידום אורגני זה בן צורך לסטוף מושאים בו זמנית שיש ללמוד כיצד ניתן לפעול באינטרנט כי אחד הדברים החשובים ביותר ב Otimization זה לדעת לקנות ומייד לפזר על מתנות בפעולת קידום גוגל, הפעולה שלנו שירתה במיוחד את קהל הדוברי אנגלית שבאופן כללי הם הידידותיים ביותר לפעולות שונות וחוקיות (הם לא תומכים בפרסומת כי בעיניהם אם האנשים ירצו את המידע כבר כתבו אותו אבל תתרגלו, אנחנו בישראל וככה מנסים… לפעמים)
אופטימיזציה בגידול מניעי חיפוש היא פעולה עצמאית אך חשוב לקשרה גם לקידום אורגני שכן אופטימיזציה מטעינה את התוצאות ומשפרת את התמריצים של המערכת.