אופטימיזציה למנועי חיפוש היא תהליך שבו מנסים לשפר את דור התוצאות הטבעיות במנועי החיפוש. כאשר משתמש מחפש משהו במנוע חיפוש, התוצאות שמוצגות לו הן תוצאות אורגניות, שפעמים רבות מתאימות בצורה הטובה ביותר את הביטוי אותו המשתמש מחפש.
התהליך שבו מבצעים את אופטימיזציה למנועי חיפוש הוא מורכב וכולל מספר שלבים. בשלב הראשון, נדרש לבצע חקיקה של האתר ובו כמתבצע בדיקת התקנת האתר, בדיקת התקנת הטקסט ושלבים נוספים. הכוונה לבדיקת התקנת האתר היא לוודא שהאתר מקיים את הכללים וההנחיות של מנועי החיפוש, ובפרט שהאתר מכיל את הפרסומים כתוביות בצורה תקינה.
השלב הבא באופטימיזציה הוא אופטימיזציה של המילות המפתח והביטויים השונים שמופיעים באתר. במהלך שלב זה, נדרש לבצע מחקר מילות מפתח ולבחון את המילות שגוררות לתנועה אורגנית לאתר. כמו כן, ניתן לבצע שיפור בעזרת שימוש במילות מפתח תוך כדי הרחבת המידע הנוסף באתר, ובכך שמוסיפים מידע על חיפושים נוספים שהמשתמשים מחפשים.
שלב חשוב נוסף באופטימיזציה הוא שיפור הביטויים המרכזיים שעוזרים למנועי החיפוש לנתח טוב יותר את נושא האתר. השמות של העמודים והתיאור הן חלק מהביטויים האלו. התיאור והשם עלולים לתת מידע למנועי החיפוש בנוגע לתוכן שבאתר.
בתהליך של האופטימיזציה, נדרש לבחון את המבנה של האתר ולשדרג אותו תוך כדי הימנעות משימוש בטכניקות פחות נכונות. האיחוד של תחומים לקטגוריות ושל פריטים לתת-קטגוריות יכולים לתת בריאות למנועי החיפוש.
באופטימיזיה נדרש לבצע בדיקה ושיפור של ממשק משתמש הנפשתי שבאתר. ממשק נגיש יכול לשפר את חוויית המשתמש לעיתים משמעותית.