אופטימיזציה למנועי חיפוש

אופטימיזציה למנועי חיפוש היא תהליך שבו מנסים לשפר את מערכות החיפוש כדי להבטיח את התוצאות הטובות ביותר עבור המשתמשים הסופיים. המטרה העיקרית של אופטימיזציה למנועי חיפוש היא להגדיל את התנועה האורגנית או הלא משולמת לאתר ולשפר את דירוג הדפים בחיפוש האורגני.

התהליך המדובר כולל מגוון מתודולוגיות וטכניקות הגורמות לשיפור הביצועים של האתר בעיקר במקרים כגון: מילות מפתח, קישורים חיצוניים, דפים מخזינים, מספר קישורים לדף, גיליון נתונים משפר את הביצועים, יחס תוכן אמין ולא מדי מוזהב, זמן הגעה לאתר ועוד. זהו תהליך מורכב שעשוי לכלול מגוון של שינויים טכניים ותיקונים לקוד האתר, יחד עם אסטרטגיות מרקטינג וכתיבת תוכן מסוים שישדרג את דירוג האתר במנועים האחד העשר העיקריים.

בניית קישורים חיצוניים היא טכניקה שימושית עבור אופטימיזציה היא מדובר במציאת דפים שבהם מותר להכריז ולנתק את אתרך על ידי חיבור מקשר מוחזר לאתר המקורי בצורה הכי יעילה שאפשר. זה גורם למנוע חיפוש ימצא את האתר שלך ואז יגיע לאתר המקורי דרך הקישור המחזיר. זהו אומץ נפוץ בקרב מנותקי התנועה. גם כאשר הם במקום משמעותי ביותר בתהליך החיפוש וההגעה לאתר, יחסי תוכן הן מצויינות לקביעת הדירוג של אתר עניין על ידי מנוע חיפוש ועל פי מספר חישובים.

קישורים חיצוניים מופנים מאתר אחר הוא בגידה מאתר שבו הקורא הקשור לאתר המודע עליהם. ניתן לעקוב אחר המקשרים החיצוניים שמובילים לאתר הבית של מנוע חיפוש כל אחד ולסכום את מספר המקשרים החיצוניים המופנים לאתר המודע עליהם בו מנוע החיפוש. כאשר מספר המקשרים החיצוניים לאתר הבית עולה, כך עולים גם הסיכויים ששידור מודעות יתבצע באופן קבוע.

דירוג האיכותי של אתר אידיאאלי הוא בין #1 ל-#10. האתר שלך יצטרך לעשות מאמצים ניכרים יותר במידה וערך הדירוג ירד והאתר חייב לשתף פעולה מסוימת עם חברות עוסקות בתחום המודעות ברשת.

כל מנוע חיפוש האחת עשרה העיקריים משנים תכנים מסוימים או ממילים מסוימות לדי קלות. לדוגמה, רוב מנועי החיפוש אינם אוהבים לעבוד עם מלים כמו יולדתות\\אירועים, יקרה , מיני ועוד. עם זאת, כמה מנועי חיפוש מכניסים מידע לאתר המודע עליו באופן לא רציף או לא היררכי. באותו הקשר, אתר עם תוכן זהה חייב להציע את המקום להופעה של המילים.

דילוג לתוכן