אופטימיזציה למנועי חיפוש, ידועה גם בשם SEO (Search Engine Optimization), היא תהליך שבמהלכו משפרים את החשיפה של אתר אינטרנט בתוצאות החיפוש האורגניות (לא ממומנות) של מנועי החיפוש כמו Google, Bing, ועוד. זהו מרכיב חיוני בכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלי היום, מכיוון שהגעה לדף הראשון בתוצאות החיפוש מגבירה משמעותית את הסיכוי שמשתמשים ייכנסו לאתר שלך.
חשוב להבין שאופטימיזציה למנועי חיפוש היא תהליך ארוך וממושך. אינה מתרחשת מעל לילה, ודורשת טקטיקות וטכניקות מגוונות שיכולות להשתנות לפי שינויי חוקים של מנועי החיפוש.
מרכז האופטימיזציה למנועי חיפוש מתמקד בשני תת-שפעים: אופטימיזציה באתר (on-site) ואופטימיזציה מחוץ לאתר (off-site).
אופטימיזציה באתר כוללת גורמים כמו: הכותרת של הדף, התיאור, התגים, התמונות, התוכן, הקישורים הפנימיים, המהירות והנגישות של האתר.
אופטימיזציה מחוץ לאתר מתמקדת בגורמים שלא משנה מהם, כמו קישורים מאתרים אחרים (קישורים חוזרים), מדיה חברתית, ותקנון תוכן.
קיימות מגוון שיטות וטכניקות לאופטימיזציה למנועי חיפוש, מגוון רחב של כלים זמינים לעזרה, ומשאבים מרחבי האינטרנט שנותנים מידע על מה עובד ומה לא עובד כרגע.
במרכז ההבנה של אופטימיזציה למנועי חיפוש, זכור תמיד שהמטרה האמיתית היא לספק למשתמשים שלך חוויה מועילה, עשירה, וקלה לשימוש שתגרום להם לחזור שוב ושוב. מנועי החיפוש הם פשוט האמצעי להגיע למטרה זו.