אופטימיזציה למנועי חיפוש, או SEO (קיצור של Search Engine Optimization), היא השטח שבו מתקיימת פעילות שמתרגשת לניצול מירבי של מנועי החיפוש מיימים להקדים בתוצאות החיפוש אתרי אינטרנט ספציפיים.
כאשר גולשים מזינים מילת מפתח או שאלה במנוע החיפוש, המנוע מחזיר רשימה של אתרים שהוא מעריך שהם המרבה להתאימו לחיפוש. האתרים שמופיעים בעמדות הראשונות בתוצאות החיפוש מזכים לדרך גבוהה יותר של הוזמנות לאתר, מה שבשיתוף פעולה עם איכות התוכן שבאתר יכול להפוך להגדלה ניכרת במספר השאילתות או הרכישות.
המטרה העיקרית של אופטימיזציה למנועי חיפוש היא להשפיע על אלגוריתמים של מנועי החיפוש כך שהאתר שלך יופיע גבוה כך שגולשים ינחתו באופן רב יותר אצלך.
אחת התהליכים החשובים של SEO הוא איתור המילים המרכזיות (המילים שהשתמש בהן המשתמשים במנועי החיפוש) שעשויות להוביל לאתר שלך. לאחר איתור המילים, הן מתמקדות בייטוב שאר האופטימיזציה בכל הדפים של האתר.
אופטימיזציה טובה יכלל שלל אסטרטגיות חיצוניות ופנימיות. האספקט החיצוני מתמקד בקישורי חיצונים – קישורים אל האתר שלך שנמצאים באתרים אחרים. האספקט הפנימי כולל, בין היתר, מבנה האתר, המידע המוצג בו, ויצירת דפים שאליהם יפנו קישורים חיצוניים.
אף אחד מהאספקטים הנ"ל אינו עומד בידו של האתר או הגולשים בו לבדו, אך שילוב החומר החיצוני והפנימי, יחד עם אסטרטגיות אופטימיזציה נוספות, הופך את הטכניקות של SEO למקתירות.