אופטימיזציה למנועי חיפוש, ידועה גם בשם SEO (Search Engine Optimization), היא תהליך שמתרחש באופן רציף ומתמד אשר מטרתו להביא לאיי של מצב תחרותי ברחבי האינטרנט. העמדה המובילה והמבוקשת ביותר היא כמובן מקום ראשון בתוצאות החיפוש של Google, שהוא המנוע המוביל ביישום האינטרנט.
השיטות של אופטימיזציה משתנות לעיתים באופן תדיר, משום שאלגוריתמים של מנועי החיפוש מתעדכנים. שימור השאיפה להשאר בראש הדף הראשון בגוגל מצריך התעדכנות תדירה ועבודה אפקטיבית.
מרכז האופטימיזציה הוא התאמה בין התכנים שמתפרסמים לבין מילות המפתח שמבחינת האלגוריתם של המנועים הם הרלוונטיות ביותר לחיפוש המתבצע. לצד התאמת התכנים, קיים גם חשיבות משמעותית לבניית קישורים, מרכיב שהוכח כרכיב מכריע בדרגת האיכות של האתר.
ניתן לעשות שימוש במגוון כלים שמסייעים באופטימיזציה, ובכך לקדם את האתר לדירוגים גבוהים יותר. בנוסף, אפשרויות אלו מאפשרות לנתח ולשפר את איכות המידע שמתפרסם, על מנת למקסם את השפעתו.
בסה"כ, אופטימיזציה למנועי חיפוש היא תהליך ממושך, מחייב, אך שוה השקעה. שנווה זה יביא להגברה במספר המבקרים, ולכן ישפר גם את המרחב העסקי של האתר.