אופטימיזציה למנועי חיפוש

אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) היא תהליך שבמהלכו משפרים את הנראות של אתר אינטרנט בדף התוצאות של מנועי החיפוש. המתיחס שמטרתו להביא לאתר תנועה ממנועי חיפוש אידיאליים, כאשר אתר מופיע בתוצאות החיפוש הטבעיות (לא במסגרת קמפיין של מודעות ממומנות).

SEO מתחלק לשני היבטים – אופטימיזציה חיצונית ואופטימיזציה פנימית. אופטימיזציה חיצונית מתמקדת ביצירת קישורים איכותיים לאתר, בין אם זה באמצעות קישורים שמפנים מאתרים אחרים או באמצעות שיתוף תוכן במדיה החברתית. אופטימיזציה פנימית מתמקדת בשיפור איכות התוכן והאתר עצמו.

בניית אתר שהוא "ידידותי" למנועי החיפוש לא משנה רק את כמות התנועה אליו, אלא גם את איכותה. גולשים שמגיעים מתוצאות חיפוש טבעיות, הם גולשים שחיפשו מכוון את מה שהאתר מציע, ולכן הם מסתברים הרבה יותר מחויבים ביחס למה שהאתר מציע.

למה חשוב SEO? גולשים מנצלים את מנועי החיפוש כדי למצוא מידע, בין אם זה למידה על מוצר חדש, למציאת תשובה לשאלה או לביצוע קניה באינטרנט. שמירה על רלוונטיות האתר לתוצאות החיפוש החלופה להיות חיונית להצלחה שלו.

שלבים בעבודה על SEO כוללים מחקר מילת מפתח, בניית לינקים, יצירת תוכן, שיפור זמני טעינה של האתר, שיפור הנגישות של האתר למנועי החיפוש, שיפור המידע המוצג בתוצאות החיפוש על מנת להשפיע על שיעור הלחיצה, בדיקות A/B לשאלות רכישה או קישורים מסויימים באתר ועוד.

במילים הפשוטות, יישום מתאים של אופטימיזציה למנועי החיפוש יכול להכפיל ואף להכפיל בפעמים את התנועה ממנועי חיפוש,
כך שזה מהווה שיטה טובה לשיפור הגישה לאתרים באופן טבעי וללא עלות.

דילוג לתוכן