אופטימיזציה למנועי חיפוש, או Search Engine Optimization (SEO), היא תהליך שמתמקד בשיפור הראות של אתר אינטרנט בתוצאות החיפוש האורגניות (לא ממומנות). המטרה היא להגיע לעמדה הראשונה או לפחות לדף הראשון של תוצאות החיפוש במנועי החיפוש המרכזיים, כמו Google ו-Bing. ככל שהאתר מתפרסם יותר גבוה בתוצאות, הוא מקבל גולשים יותר, שיכולים להפוך ללקוחות.
הבנה של כיצד מנועי חיפוש עובדים ושיפור אתר האינטרנט בהתאם, הוא חיוני למימוש אופטימיזציה מוצלחת למנועי חיפוש. מנועי החיפוש משתמשים ברובוטים על מנת לגלוש ולאינדקס אתרים ודפים ברחבי האינטרנט. הרובוטים מספרים על מה מדובר בדף – באמצעות קריאת התכנים, התמונות, תגי ה-HTML וכדומה.
אופטימיזציה למנועי חיפוש כוללת שני רכיבים מרכזיים: אופטימיזציה פנימית (On-Page SEO) ואופטימיזציה חיצונית (Off-Page SEO). אופטימיזציה פנימית היא התמקדות ביישום שיפורים פנימיים באתר, כולל הטמעה של מילות מפתח בתוכן, שיפור מבנה האתר, הפעלת מהירות טעינה מהירה, והוספת תגים מתאימים לדפים. אופטימיזציה חיצונית, מצד שני, מתמקדת במקדם האמינות של האתר ברשת דרך מגוון של טקטיקות, כולל בניית קישורים, שיתוף פעולה עם מאפרי דעה מובילים, ושמירה על נוכחות אקטיבית ברשתות חברתיות.
אף על פי שאופטימיזציה למנועי חיפוש יכולה לדרוש מאמץ גדול ולקחת זמן, היתרונות שמגיעים עם שיפור הראות במנועי החיפוש הם משמעותיים. משפרת את חשיפת המותג, מגדילה את ביקורות האתר, והגברת את מכירותך או הפניות לקוחות. בסופו של דבר, אופטימיזציה למנועי חיפוש מובילה למינימום השקעה ביחס להחזר השקעה מרבי.