מנועי החיפוש הם כלי חשובים ביותר בעידן המידע הדיגיטלי. הם מבצעים מיליוני חיפושים בכל יום ומציעים למשתמשים תוצאות חיפוש מדויקות ורלוונטיות. אופטימיזציה של מנועי חיפוש היא תהליך שבו בעלי אתרים משתפרים את הנוכחות והתרומה שלהם בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש.
המטרה העיקרית של אופטימיזציה של מנועי חיפוש היא לאפשר לאתר להופיע בצורה מראיתית גבוהה ורלוונטית כאשר המשתמש מבצע חיפוש על ידי השם המסוים של המילה או הביטוי שהקש או במילה בקרובה לזה שהקש.
התהליך של אופטימיזציה של מנועי חיפוש כולל מספר שלבים. ראשית, יש לבחון את האתר ולזהות את המילים המפתח הרלוונטיות שיכולות להיות משמשות בתוצאות החיפוש. בשלב הבא, יש לשפר את מבנה האתר ולהקפיד על איכות התוכן שיש בו, כולל את המילים המפתח ואת התוכן הנוסף. כמו כן, כדאי להתעסק גם בשימור הקישורים החיצוניים המצביעים לאתר ולהקפיד על קישורים פנימיים בין העמודים של האתר. לבסוף, מומלץ גם לקדם את האתר באמצעות שיווק באינטרנט, למשל על ידי חשיפה ברשתות חברתיות או פרסומות בתשלום.
לאור התחרות הגבוהה בין אתרי האינטרנט והתפתחותם המתמידה של מנועי החיפוש, אופטימיזציה של מנועי חיפוש היא רכיב חיוני להצלחת האתר ולהגדרתו כרלוונטי ונבחר בפער מכל המתחרים האחרים.