אופטימיזציה של מנועי חיפוש

הבניה, הפיתוח והקידום של אתר באינטרנט הם תהליכים אשר מתחילים בבניה פיזית של האתר, נמשכים בדאגה לתוכן מעניין ועדכני, ומסתיימים במאמץ של קידום האתר באינטרנט. אחת המרכיבים הגדולים של התהליך הזה היא מנועי החיפוש. אופטימיזציה למנועי חיפוש, או SEO (Search Engine Optimization), היא מכלול הפעולות שנעשות כדי לשפר את מיקומו של אתר אינטרנט במנועי החיפוש.

המטרה הראשונה של אופטימיזציה למנועי חיפוש היא להביא לאתר שלנו תנועה באופן אורגני, בלי לשלם עבור פרסום בגוגל או באמצעים אחרים. אך לא כל התנועה שמגיעה לאתר שלנו משווה זהה. המטרה היא למשוך אל האתר גולשים אשר מעוניינים במוצרים או בשירותים שאנחנו מציעים, כלומר, למשוך תנועה שתהפוך ללקוחות.

שרשרת הפעולות שבהן עוסקת ה-SEO מתחילה במחקר מילות מפתח – מציאת המילים והביטויים שגולשים מחפשים כדי למצוא מוצרים או שירותים דומים לשלנו. המילים אשר חופשו משמשות להכנת תוכן האתר, כך שהמידע שניתן לגולשים יהיה שימושי ורלוונטי.

בנוסף, מדובר באופטימיזציה של הדפים השונים של האתר עשויים לכלול את מבנה האתר, התגיות, קרדיטים, מילות מפתח, קישורים פנימיים, ועוד. כל אלה משפיעים על מדדי הדירוג של מנועי החיפוש ומקנים לאתר את האפשרות להיות ממוקם במקום אטרקטיבי בתוצאות חיפוש.

אך ה-SEO אינה בהכרח מרוכזת רק באתר עצמו. היא גם מתייחסת ל'בניית קישורים' – יצירת קישורים שמפנים לאתר שלנו מאתרים אחרים, שהם בינם ובינם תוך כדי חשיבה על משקל החשיבות של האתרים האלה, מנוע החיפוש שלהם ואמינותם.

למרות שה-SEO מורכבת מהמון מרכיבים, ואין גורמים בביקורת שלה שמבטיחים הצלחה על פני הסף, לא שליטה בה מהווה את אחד החומרים הגורמים להצלחה של כל אתר אינטרנט.

דילוג לתוכן