איך עושים קידום אורגני בגוגל?
לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נכון לשנת 2020, שיעור הבעלות על אתר אינטרנט בישראל עומד על כ-62%, שזה נמוך מהממוצע במדינות ה-OECD (כ-77%). המשמעות היא שישנם עסקים מתחרים לכם שלא יהיה אפשר למצוא אותם במנועי החיפוש. לכן, אם תדעו היום איך עושים קידום אורגני בגוגל תוכלו להשיג חשיפה לעסק, יחסית ללא תחרות דרך תוצאות החיפוש האורגניות.
מה הן תוצאות חיפוש אורגניות? ומה ההבדל ביניהן לממומנות?
תוצאות חיפוש אורגניות הן הקישורים לאתר המופיעים בדף תוצאות של מנוע חיפוש (SERP). תוצאות אלו מבוססות על גורמים כגון רלוונטיות למה ששאלתם בשורת החיפוש , קישורים נכנסים, SEO ועוד. זאת, בניגוד לפרסום ממומן שמי שמופיע ראשון הוא בדרך כלל מי שמשלם הכי הרבה כסף.
כפי שאפשר לראות בתמונה, לקוח שלנו, רפי אנונו הנדסת מבנים בע"מ מופיע במקום ראשון כאשר מחפשים "מהנדס אזרחי" בגוגל. מעליו, ישנה פרסומת שמתחרה שלו החליט לממן. ההבדל הוא שרפי אינו משלם כל פעם שלוחצים על הקישור לאתר שלו בשביל לעבור לאתר. המתחרה שלו כן. (שימו לב לתמונה למטה) בין 1.20 לכמעט 6 ש"ח (נכון ל 9 בנובמבר 22).
קידום אורגני בגוגל - איך עושים?
פתחו או עדכנו חשבון גוגל מיי ביזנס (GMB)
פרופיל העסק של Google הוא כלי חינמי שעוזר ללקוחות למצוא עסקים באינטרנט.
על ידי אימות ועדכון הפרופיל העסקי בגוגל, תוכלו לעזור לעסק שלכם לבלוט בדף התוצאות של מנוע החיפוש (SERP) ולצבור יותר תנועה לאתר או לחנות שלכם. להלן העדכונים החשובים ביותר שיש לבצע, הוסיפו ועדכנו:
- כתובת עסק, מספר טלפון ושעות הפעילות.
- תמונת לוגו
- כתובת אתר
- פוסטים, מבצעים ומוצרים חדשים
- תמונות של הרחוב והבניין
- בקשו ביקורות חיוביות מלקוחות
כל אחת מהנקודות הללו עוזרת ללקוח פוטנציאלי לקבל החלטה לגבי העסק שלכם. הם ידעו כמה רחוק הם צריכים לנסוע (אם בכלל), היכן אפשר למצוא מידע נוסף אודותיכם, וכמה איכותיים המוצרים או השירות שלכם?
הכירו "בגדול" איך מנועי חיפוש מדרגים תוכן?
אלגוריתם החיפוש לוקח בחשבון מספר גורמים בשביל לדרג תוכן:
למה התכוונתם? (Meaning)
כדי להחזיר תוצאות רלוונטיות, ראשית עליהם לקבוע מה אתם רוצים למצוא. זאת אומרת, את הכוונה מאחורי השאילתא שלכם. לשם כך, גוגל בונים מודלים של שפה כדי לנסות לפענח כיצד המילים המעטות יחסית שתזינו לתיבת חיפוש תואמות לתוכן שקיים באינדקס.
רלוונטיות התוכן
לאחר מכן, המערכות מנתחות את התוכן בדפים בשביל להעריך אם הם מכילים מידע שעשוי להיות רלוונטי למה שאתם מחפשים. הסיגנל הבסיסי ביותר לכך שהמידע רלוונטי הוא כאשר התוכן בדף מכיל את אותן מילות מפתח כמו שאילתת החיפוש שלכם. לדוגמה, "איך עושים קידום אורגני בגוגל?"
איכות התוכן
לאחר זיהוי תוכן רלוונטי, מערכת החיפוש שואפת לתעדף את האתרים שנראים מועילים ביותר. לשם כך, הם מזהים סיגנלים שיכולים לעזור לקבוע איזה תוכן מפגין מומחיות, סמכותיות ואמינות. EAT.
לדוגמה, אחד הגורמים שמשתמשים בהם כדי לקבוע זאת, זה באמצעות בדיקה אם אתרים סמכותיים אחרים מקשרים או מתייחסים לתוכן. זה הוכח לעתים קרובות כסיגנל חיובי שהמידע אמין.
נוחות השימוש
מערכת החיפוש גם מתחשבת גם בנוחות השימוש באתר. כאשר כל המדדים האחרים שווים יחסית, דף אינטרנט שהמבקרים בו מרגישים בנוח, עשוי להיות מדורג גבוה יותר ממתחרו.
לדוגמה, מערכת החיפוש תבדוק את חווית המשתמש כגון אם הדף באתר מותאם לנייד (רספונסיבי), כך שמשתמשים במכשירים ניידים יוכלו לצפות בו בקלות, אם תוכן בדף נטען במהירות, האם יש אובייקטים קופצים במסך המפריעים לביקור (כגון פופאפים) ועוד.
קונטקסט והגדרות חיפוש
מידע כגון מאיפה אתם מחפשים, היסטוריית החיפושים בעבר והגדרות החיפוש שלכם, כולם עוזרים להבטיח שהתוצאות שתקבלו יהיו רלוונטיות עבורכם באותו רגע.
לדוגמא, אם תחפשו "בית קפה" באיזור שדרות רוטשילד בתל אביב, אין סיבה שגוגל יראו לכם בית קפה מחיפה. גם אם לא ציינתם זאת במדוייק הם יידעו לבד, לפי המיקום שלכם, להראות לכם בתי קפה באיזור הקרוב להיכן שאתם נמצאים
התאמה של התוכן הקיים באתר למנועי חיפוש (SEO)
אופטימיזציה של תוכן קיים היא בדרך כלל דרך מהירה ויעילה יותר למקד ללקוחות חדשים מבלי להשקיע בתוכן חדש לגמרי. אם באתר עסק שלכם יש בלוג, תוכלו לעדכן את הדפים האלה לפי מילות המפתח הרלוונטיות כדי לפנות לאנשים שמחפשים את המוצרים והשירותים שאתה מוכרים.
הטמיעו Alt Text לתמונות
בין אם הן נמצאות באתר שלכם, בפרופילים של העסק ברשתות החברתיות , תמונות הן חלק חשוב ביותר בקידום האורגני. למה? בגלל שדה טקסט שנקרא טקסט אלטרנטיבי.
כדי להבין מדוע טקסט אלטרנטיבי חשוב כל כך, עלינו לחשוב כמו מנוע חיפוש. מנועי חיפוש לא יכולים "לראות" (עדיין) תמונות כמו בני אדם. ולכן הם צריכים דרך אחרת לעבד אותן. Alt-text הוא תיאור מבוסס טקסט של תמונה המאפשר למנוע החיפוש לדעת על מה התמונה ומהי הקשר ההדוק שלה לנושא או למילת המפתח שהיא משויכת אליה בדף.