שיווק במדיה החברתית הינו זרם מרכזי שנפתח בעידן הדיגיטלי, המאפשר לחברות להגיע לאודיינסים נרחבים לזמן קצר יחסית ובעלות נמוכה יחסית. במדי חברתי מצביעים על מדיה החברתית בתור "כלי שיווק חדשני שמשנה את הדרך שבה החברות מעבירות מסרים ללקוחות והצרכנים שלהם". עם מליוני משתמשים ברחבי העולם, המדיה החברתית היא כלי שיווק מאוד פופולרי ויעיל.
למרות שהמדיה החברתית מציעה הזדמנויות רבות לשיווק, היא מציעה גם אתגרים משלה. לכן, לעוסקים נדרשת אסטרטגיה יעילה שתמקד במיטב ההזדמנויות, ובמקביל תזהיר ממלכודות פוטנציאליות.
האסטרטגיה צריכה להיות מבוססת על היכרות עם היעדים של החברה, ולהסתמך על מחקר יסודי של השוק המכוון. ניתן להשתמש בנתונים אלה כדי לקבוע אילו פלטפורמות מדיה חברתית הן המתאימות ביותר להשגת אותם. כמו כן, ניתן לעזור במסמך האסטרטגיה כדי להפיק תכנים שיביאו להשגת אותם.
מדיה חברתית כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדין, יוטיוב, ועוד, מספקות פלטפורמות שונות שמאפשרות לחברות ליצור קשר עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים ברמה חדשה.
אסטרטגיה יעילה לשיווק במדיה החברתית צריך לכלול: הגדרת מטרות ומטרות, ייעוד יעדים, חקירת מגמות בשוק, תכנון תכני תוכן, בחינה והתאמה שוטפת של תוכנית השיווק. על פי המתרחש במדיה החברתית הוא מתחדש מהר, ולכן נדרשת התאמה שוטפת והכנה מתמדת לשינויים חדשים.