אסטרטגיות שיווק במדיה החברתית הן כלי חשוב לשיווק וקידום מותגים ומוצרים בעידן הדיגיטלי. מדיה החברתית מתייחסת לפלטפורמות דיגיטליות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, יוטיוב ועוד, בהן אנשים משתפים מידע, תמונות, ווידאוים וסיפורים עם משפחה, חברים ומעקבים.
השימוש במדיה החברתית כדי לקדם מותג ומוצרים בצורה יעילה דורש הבנת מדויקת של הקהל היעד והיכולות הטכנולוגיות הקיימות. בנוסף, קמפיינים במדיה החברתית חייבים להיות מותאמים בצורה מדויקת לכל פלטפורמה ולסוג התוכן שנמצא בהם.
בהמשך מוצגות כמה אסטרטגיות נפוצות בשיווק במדיה החברתית:
1. יצירת תוכן ייחודי: על מנת למשוך ולשמור על תשומת הלב של הקהל היעד, יש ליצור תוכן איכותי, מעניין ויחודי. תוכן זה מחזק את המותג ומציע ערך מוסף לקהל.
2. שימור יחסי אנוש: בעידן הדיגיטלי, מומלץ ליצור קשרים אישיים ומעורבים עם הקהל היעד. כלומר, ניתן לפרסם תגובות, לשתף מידע פרטי ולעזור בצרכים של הלקוחות בדרך המקוונת.
3. סטורי טלוויזיה – סמן את המותג: סטורי טלוויזיה הם סרטונים קצרים וקלים שמתעדים את החיים היומיומיים של המשתמשים. הם מוצגים בפלטפורמות כמו סנאפצ'אט, אינסטגרם ופייסבוק וניתן לשלב בהם טקסט, ציורים, סיבובי מצלמה ועוד. סטורי טלוויזיה מאפשרים למשתמשים להביע את עצמם, להרגיש קרובים יותר למותג ולחוות חוויה אינטימית יותר.
4. שימור קהל ועקבות: במדיה החברתית, חשוב לשמור על קהל נאמן ומעורב. למשל, מומלץ לעקוב אחרי תגובות, להגיב בזמן, לתת תשובות לשאלות ולתמוך בלקוחות בצורה אונליין.
5. שותפויות עם משתמשים ומשווקים אחרים: יש לפתוח שותפויות עם משתמשים פופולריים במדיה החברתית ועם משווקים נוספים. זיהוי המבטאים הראויים והייחודיים יפק תוצאות ברמה המסחרית והפרסומית.