בעידן שבו משתמשי רשת נמשכים אל מדעת מדרגות החברתיות, אסטרטגיות שיווק במדיה חברתית הן כלי בלתי נמנע לכל עסק הרוצה להשאר מעורב, רלוונטי וחזק. פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין, סנאפצ'ט, יוטיוב, טיקטוק – כולם מעמדות פלטפורמות חשובות עבור המותגים לפתח הכרות, לנהל שיח ולהתחבר עם קהל היעד שלהם.
מאחר ובעלי מותגים מחפשים להגיע למשתמשים ברחבי המדיה החברתית, אסטרטגיות שיווק אפקטיביות במדיה חברתית קם מבטאי מהן חיוניות. הנה כמה אסטרטגיות שיווק במדיה חברתית שכדאי לגבש:
1. **בניית קהל:**
לפני מאמץ שיווקי כלשהו, עליך לגבש קהל יעד. תחשוב איזה קבוצת אנשים הכי סביר שתהיה מעונינת במותג שלך. מי הם? האם הם שייכים לקבוצת גיל מסוימת, מיקום גיאוגרפי, רקע חברתי או תעסוקתי? הכר את קהל היעד שלך ומה שהוא אוהב או לא אוהב.
2. **תכולת שיווק איכותית:**
המדיה החברתית הן פלטפורמה לשיח דו-צדדי. זה לא מספיק לשלוח תוכן פרסומי אחד-כיווני; עליך למצוא דרך לעורר שיח. מטרתך העיקרית צריכה להיות יצירת דו-שיח, כיוון שכך אתה מייצר בניית מערצים ומחייב את הקהל שלך.
3. **התאמת המסר לפלטפורמה:**
כל פלטפורמת מדיה חברתית מגיעה עם האודיינס שלה, התנהגות המשתמש שלה והציפיות שלה. לכן, מה שעובד בפייסבוק לא חייב לעבוד בלינקדאין. עליך לבחון את מסרך בהתאם לפלטפורמה שאתה משתמש בה.
4. **אנליטיקה וגיבוב שיעורים ממדידת מוצלחים:**
לא משנה כמה אתה מוכן, אין דרך חוזרת ונשנית ומוכחת להצלחה במדיה החברתית. מה שעובד ביום שני לא בהכרח יעבוד ביום שלישי. במיוחד לאור השינויים המתמידים במדיה החברתית. המענה? המתה ומדוד. הימנע מלתלות בהשערות – הנתונים הראייה הכי עקבית למה שעובד ולמה שלא.
העניין הגדול בגיבוב אסטרטגיה לשיווק במדיה חברתית הוא כמובן כי אין שני עסקים זהים. כל עסק, מותג או מוצר מגיע עם דרישות, קהל יעד, מטרות ותפקידים אישיים. אסטרטגיית שיווק מותאמת אישית עבור כל עסק יכולה לבנות מערצים, להגדיל את המעורבות של הלקוחות ולשפר את התוצאה של העסק כולל.