השיווק במדיה החברתית הוא אסטרטגיה שמאומצת על ידי עסקים וארגונים בכל הגדלים ברחבי העולם ומשמשת כדרך יעילה ופרודוקטיבית להפקת תוצאות באמצעות מניעת שיח ובניית קשרים עם קהל היעד.
נהלי החשיבה שעמדו בפיתוח אסטרטגיות שיווק במדיה החברתית חייבות להבין את הדינמיקה של מדיה החברתית ואת התנהגות החברתית של הלקוחות. זה יכול להכליל ביטויים כמו לשם איזה קהל הם שוליים, אילו שפות הם משתמשים, איזה מדיה הם מעדיפים, וכיצד כל אחת מהפלטפורמות שונה מהאחרות.
אחת האסטרטגיות העיקריות של שיווק במדיה החברתית הוא יצירת תוכן רלוונטי וערך, בניגוד לערוצים השיווקיים המסורתיים, שמדיה החברתית מתמקדת בערכים מוספים לצופים, כמו הסברים, מדריכים, המלצות, ותכנים משעשעים.
הממשק החברתי האינטראקטיבי של מדיה חברתית מאפשר התמחות ממומנת בקשרים מרחוק עם הלקוחות, זו המחשה לכך ששיחה בדו צדדית היא גורם חשוב. חברות יכולות להקשיב לפידבק מלקוחות, ללמוד על התנהלויות אלטרנטיביות, לחדד את תמיכת הלקוחות שלהם, ולהציג את עצמם כאנשים בראש וראשונה.
שינויים בטכנולוגיה ובדרך שבה אנשים צורכים מדיה שרץ במהירות מסחררת. במסגרת זו, אסטרטגיות שיווק במדיה החברתית אף פעם לא ישנות; הם מתפתחים באופן טבעי באותו הרף עם התפתחות הפלטפורמות שבהן הם מתבצעים.