אסטרטגיות שיווק במדיה חברתית הן פעולות שמתבצעות בגיוס לקוחות וקידום מותגים על ידי שימוש במדיה חברתית כגרסה חדשה של יחסי ציבור דיגיטליים. בעידן הדיגיטלי, רשתות חברתיות כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ולינקדאין מציעות מרחב דיגיטלי לשיווק מוצרים ושירותים.
אחת האסטרטגיות הנפוצות ביותר בשיווק במדיה חברתית היא יצירת תוכן איכותי ומעורר עניין שמיועד למשתמשים ברשתות החברתיות. תוכן זה יכול להיות בצורת פוסטים, תמונות, קטעי וידאו או פידים חיים. כאשר המשתמשים מתעניינים בתוכן, הם משתפים אותו עם חבריהם וידידיהם, מה שגורם לפעולת השיווק להתפשט ביעילות רבה יותר מאשר אם הייתה נעשית רק דרך פרסומות ממומנות.
בנוסף ליצירת תוכן, חשיבה אסטרטגית דרושה גם בנוגע לבחירת הרשתות החברתיות בהן יישום הסרטה וכן לקביעת אופן הפעולה הנדרש בכל רשת. הרשתות השונות יכולות להתאים בצורה שונה לחניכת התוכן שאותה הן מעלות, בסיס המשתמשים שלהן, הפרופיל הברמטי והעסקי של המשתמשים שלהן ועוד.
בנוסף ליצירת תוכן ובחירת רשתות, ניתן להשתמש בכלי שיווק נוספים כמו פרסומות ממומנות, קמפיינים פרסומיים מאורגנים, שיתוף תוכן עם שפע של סוכנויות בנין יחסים, קידום עסקי במבוסס מיקום ועוד ועוד.
המטרה העיקרית של אסטרטגיות שיווק במדיה חברתית היא ליצור קשר עם הלקוחות ולקדם את המותג באופן אפקטיבי ברשתות החברתיות. על ידי יצירת תוכן מרתק ומעניין וביצוע פעולות שיווקיות נוספות, ניתן להביא להתעייפות פעולה ולהעלות את החשיפה של המותג לקהל הרחב ביותר.