אסטרטגיות שיווק במדיה חברתית הן כלים ושיטות שנוצלות על ידי חברות על מנת לקדם את מוצריהן ושירותיהן באמצעות פלטפורמות התקשורת החברתית, כגון פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וכו'. עם התפשטות הרחבה של רשתות החברתיות בשנים האחרונות, חברות גרמו מדיה דיגיטלית בנפיקות חשיבה חדשה לעבודה השיווקית. במקום להשתמש בשיטות הפרסום המסורתיות, הן נוהגות לבחור להשתמש בגישות במדיה חברתית כמו פרסום במדיה חברתית או כמו יצירת תוכן במדיה חברתית למען להתקשר בצורה ישירה ואפקטיבית עם קהל היעד.
אחת האסטרטגיות הנפוצות ביותר במדיה חברתית היא יצירת קהל יעד כמה שיותר רחב ומגוון של לקוחות, על ידי יצירת תוכן באיכות גבוהה ובתוך שלבי ייצור המוצר או השירות. זה יכול לכלול פוסטים ברשתות החברתיות כמו סרטוני וידאו, תמונות וכתבות שמעניינים את הלקוחות המדוברים.
הכתיבה והעיצוב של פוסטים על מנת ליצור אינטימיות עם הלקוחות שלך הוא מאוד חשוב. מדובר בשיטות מסובכות אבל נותנות תוצאות מעולות, על תקשורת ישירה בין המותג ואוהדיו. אינטואיציה גבוהה וידע אישי הם שני הפילארים החשובים ביותר כאשר מדובר ביכולת לייצר תוכן איכותי ויעיל במדיה חברתית.
אסטרטגיה נוספת במדיה חברתית היא פרסום במדיה חברתית, שכלול הפרסומות הממומנות ברשתות החברתיות. פרסומות מובילות יכולות להיות מותאמות במיוחד להיכנס לתוך הזרם של תוכן אורגני ורלוונטי ולפנות אל הלקוחות המדוברים. ניתן לבחון נתונים מועילים מאוד על פוסטים במדיה חברתית בזמן אמת. ניתן לאתר את הקונטנט המדובר עם מועדון הלקוחות ולהתאים כל יכולות ההסברה למה שקורה בפוסטים