אסטרטגיות שיווק במדיה חברתית הפכו לחלק בלתי נפרד מאסטרטגיות השיווק של העסקים בעידן המודרני. עם התרחבות הרשתות החברתיות והתפתחותן, הן היו אמצעי התקשורת המובילות ביותר בין העסקים לצרכנים.
תהליך השיווק במדיה חברתית מתחיל בבניית אידיאולוגיה תחרותית, ומטרתו לזכות בתשומת לב של הקהל הרחב ולשפר את איכות ה- lead (רעיונות שיווקיים למוצר או לשירות) של העסק. בכדי ליישם את האסטרטגייה, על העסק לייצר תוכן איכותי ומובנה מראש, המנוגד לפרסום מצונזר. פרסום מצונזר הוא תוכן פרסומי שמיועד לניצול עסקית בלבד ולא עועד לצרכן.
העסק יכול לנהל את תהליך השיווק במדיה חברתית בעצמו או לנצל את שירותי חברות שיווק בתחום הזה. שירותי הפרסום במדיה חברתית אופציות מעולות לשפר את האינטרקציה שקיימת בין העסק לצרכנים, לפרסם תוכן מקורי ומעניין, ולהגיע לקהל רחב מאוד. הפלטפורמות החברתיות המצליחות ביותר לשיווק במדיה חברתית הן פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ולינקדאין.
אחת מהאסטרטגיות הנפוצות ביותר בשיווק במדיה חברתית היא שיווק תוכן. בשיטה זו, העסק יוצר תוכן שיווקי ייחודי ומעניין מבחינת הקהל היעד, ומשתף אותו בפלטפורמות החברתיות. תוכן זה עשוי להיות כתבות, תמונות, וידאו, פוסטים בבלוג, ועוד. התוכן יכול להיות מהנה, מרתק, חידושי, מצחיק, או שיבוץ תוכן מצליח בשיווק יכול להתקיים גם באמצעות קידום שימורים המובילים המובילים את הלקוחות לאתר עסק שם הם ירכשו את הסחורה המבוקשת.
עוד אסטרטגיה שנפוצה בהשקעת תוכן ממומן היא Facebook Ads. פרסום בפייסבוק מציג מידע מדויק על משתמשי הרשת ומאפשר לך להגיע לקהל יעד בדיוק. כלומר, אתה יכול לפרסם את המוצר או השירות שלך רק עבור אנשים המתעניינים בתחום.
בנוסף לתכנון וביצוע אסטרטגיות שיווק במדיה חברתית, חשוב לזכור גם כמה עקרונות בסיסיים להצלחה במדיה חברתית. למשל, חשוב לעבוד באופן תדיר עם הפלטפורמות השונות, לעמוד בהן על קיצורים ושימורי זמן גבוהים, ולדעת לפתח תוכן מתוך אידיאולוגיה תחרותית. בנוסף, חשוב להימנע מניגודיות בנוגע לדיבורים הפוליטיים של העסק בתקשורת.
בסופו של יום, אסטרטגיות השיווק במדיה חברתית הן מרכיב מרכזי ביישום אסטרטגיות השיווק הכוללות את הדינמיקות של ניהול תהלי העסק. מדובר בשילוב היקום בין התכנון האסטרטגי לביצוע הפרטני של העסק יד ביד.