אסטרטגיית שיווק במדיה חברתית היא תהליך שבו מתכננים ומבצעים פעולות שיווק בתוך הפלטפורמות השונות של מדיה חברתית, כמו פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר.
השיווק במדיה חברתית הפך להיות חלק חשוב מאוד מאסטרטגיית השיווק של רוב העסקים. בעזרת פלטפורמות אלו, ניתן ליצור יחסים ממושכים עם הלקוחות וליצור קשרים חברתיים בין המותג ללקוחותיו.
כתוצאה מכך, אסטרטגיית השיווק במדיה חברתית מאפשרת לעסק ליצור שם ידוע בקרב לקוחות חדשים ולחזור על קשר עם לקוחות ישנים. בנוסף, בעזרת פלטפורמות מדיה חברתית ניתן לקדם מבצעים, הנחות וחדשות של העסק ולחשוף את המוצרים והשירותים שהעסק מציע.
היתרון המרכזי של אסטרטגיית שיווק במדיה חברתית הוא היכולת ליצור תוכן מקובל על ידי הלקוחות ולהפיק מהם אבסורד רצון עצמי לחלוק תוכן חברתי בין חברים ומשפחה. התוצאה של פוסט שמתפרסם בפלטפורמת מדיה חברתית יכול להגיע לצפייה ושיתוף של אלפי אנשים ולייצר עניין ודיבור בתוך הקהל.
על מנת למקסם את היעילות המדיה חברתית, יש לשקול מספר גורמים. ראשית, יש להבין את הקהל היעד ולייעל את הדרכים שבהן הם משתמשים במדיה חברתית. לדוגמה, אם הקהל היעד הוא בעיקר צעירים, עשיר בתמונות ופוסטים חפוזים מדי עשוי להיות לא יעיל.
הדבר הבא שצריך לשקול הוא התוכן. במדיה חברתית, תוכן הוא מלך. אין סיכוי שהפרסומת שלך תוכל לשפוך מים אם התוכן שלך אינו מעניין את הלקוחות. עליך ליצור תוכן איכותי, מעניין ומרתק שימשוך את תשומת ליבם של הלקוחות.
בנוסף, עליך לעניין אנשים במותרם הם חייבים לעקוב אחריך ולשתף את ההודעות שלך. אחת האפשרויות היא ליצור תחקירים, מבצעים ומסיבות שהלקוחות יוכלו להשתתף בהם, ועל כן יותר יכולים לזהות אותך באופן אישי.
רוב הפלטפורמות מדיה חברתית מתירות למכרנים לקנות פרסומות תוך יכולת ייעודית של יעדות קהל-חברתית לשפר ולייעל את הפרסומים.
כדי לחפש את אסטרטגיה השיווק הטובה ביותר במדיה חברתית יש צורך לנתח את הלקוח, לבחון את התחרות, לבחון את ההוצאות ולהתאים את הפעולה שלך בהתאם. הבנה של אלו שלבי השיווק חשובה וללא כך ייתכן ואסורמים את הזמן והמשאבים בפרסום שאינו ישן לפעולות השיווק.