אסטרטגיית שיווק במדיה חברתית מהווה חלק חשוב במדיה הקיימת של העסקים היום. עם התפשטות הרחבה של פלטפורמות המדיה החברתית כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ולינקדאין, חברות מצליחות רבות הבין את החשיבות שלהן והשקיעו משאבים ניכרים בפיתוח אסטרטגיה יעילה במדיה החברתית.
המדיה החברתית מאפשרת לעסקים להתקרב ללקוחותיהם באופן ישיר ואישי. התקשורת הישירה שאפשרית על ידי הרשתות החברתיות מאפשרת לחברות להתעדכן ולשתף את הלקוחות שלהן במידע עדכני ורלוונטי, וגם ליצור קשר בינו לבין הלקוח בדרך מהירה ויעילה.
כאשר תוכניות השיווק מיועדות לקהל מסוים, על מנת שיוכלו להגיע אליו ולהשפיע עליו, אין כלי יעיל יותר מהמדיה החברתית. היכולת של המדיה החברתית להתאים אישית את התוכנים לאינדיבידואלים מאפשרת לעסק להרשים ולכבוש את החשיפה הנכונה.
בנוסף, מדובר בכלי שיווק יחסי ואמין יותר מאשר כלי שיווק מסורתיים. כשלקוח מקבל פרסום מחברה ברשת החברתית, הוא מקבל את זה כחלק מהממשק החברתי שלו ואינו רואה את זה רק כפרסום מסורתי. זה מאפשר לתת מענה לשאלות ולתגובות, וזהו סוג של עמידה מול העסק. זה יכול להגרים לקהל משקיע יותר על מנת לרכוש את המוצר או השירות.
אסטרטגיית שיווק במדיה החברתית חייבת לכלול יישום יצירתי של תוכנית שיווק, אשר תגדיל את השפעתה של המחיריות החברתית ואת ההון החברתי של העסק. בניית תוכנית כזו משתמשת בכלים שונים כמו מאגרי מידע, מערכות CRM וכמובן את פלטפורמות המדיה החברתית עצמם כדי למצוא פתרונות יעילים לשימור והרחבת הלקוחות של העסק.
למרות שיש להקדיש משאבים לתכנון ויישום תוכנית שיווק במדיה החברתית, זו השקעה שמשתלמת בעתיד. המדיה החברתית מייצגת אופציה יעילה וזולה יותר מכל אחרת, והיא מתגמלת למעסיקים על מנת קרבה לקהל היעד והשיפור התמותתי של ההכרות והתמונה החברתית של המותג.