אסטרטגיית שיווק במדיה חברתית היא תהליך שבו מתוכננים וניבויים פעולות ואסטרטגיות שיווק בפלטפורמות המדיה החברתית. המדיה החברתית הפכה לכלי חשוב ביותר בשיווק ויצור קשר עם הלקוחות. היא מספקת למותגים ועסקים אפשרויות רבות להתחבר ולשתף פעולה עם הקהל היעד.
בהתבסס על אינטראקציה בין הקהל למותג, אסטרטגיית שיווק במדיה חברתית עשויה לכלול יצירת תוכן מתקדם, שיתוף פעולה עם משתמשים שהפכו לשגרירים וחובבנים פעילים, ויצירת חוויות מעוררות השראה באמצעות השימוש במודלים חדשניים כמו וידאו ותמונה בזמן אמת. בנוסף, חשוב לציין שתכנון אסטרטגיית שיווק במדיה חברתית יכול להתרחש גם באמצעות פעילות אורגנית וחינמית, או לשלב בתוכן ממומן או בפרסומות ממומנות גם באופן עצמאי או בשילוב מסגרת פעילות פרסום חיצוני.
אסטרטגיות שיווק במדיה חברתית מתבצעות בשלבים. השלב הראשון הוא תוכנון וחקיקה. בשלב זה, צוות השיווק והיעדים מגדירים את המטרות של המתמודדים בעסק לגבר או לסייע למדיניות השיווק שלהם על מנת למקר את התוצאות הרצויות בסביבת הרשת החברתית.
השלב השני הוא יישום האסטרטגיה. בשלב זה, נערכים את המשאבים הקיימים וכספים כדי לבצע את הפעולות הדרושות בהם כוללים קידום בהופעות אורגניות, הפצה ושיתוף תוכן, וגיוס סיכויים חדשים בוועדות היעדים החברתיות.
בשלב האחרון, המדדים והנתונים מנקים במטרה להעריך את התוצאות ולסקור כיצד הושגו המטרות ולראות האם יש צורך לשנות או לשדרג את האסטרטגיה.