בניית אתרי מסחר אלקטרוני – איך עושים נכון?

בניית אתר מסחר אלקטרוני

המדריך שלנו לבניית אתרי מסחר אלקטרוני  יעזור לכם להבין מהם השלבים שתצטרכו לעבור כאשר תרצו לבנות את האתר שלכם.  פלטפורמות מסחר אלקטרוני מודרניות הן חסכוניות וידידותיות במיוחד למשתמש, ומאפשרות לכם לבנות אתר E Commerce בפשטות יחסית. 

איך לבנות אתר מסחר אלקטרוני?

לפני שרצים ושוכרים בעלי מקצוע לבניית אתר מסחר למוצרים שלכם שקלו את הנקודות הבאות: 

בחרו כתובת אתר (דומיין)

כתובת הדומיין שלכם, הנקראת גם כתובת URL זאת הכתובת של האתר שלכם. בדיוק כמו של המשרד פרסום שלכם תהיה כתובת  (לדוגמא בר יהודה 195, נשר) כך גם לכל אתר. כמו לדוגמא, www.mysite.co.il

בחירת שם דומיין חשובה מאוד לקידום העסק באינטרנט. במידת האפשר, בחרו שם עסק וכתובת אתר הקשורים למקצוע שאתם עוסקים בו, כמו לדוגמא קליקאין 360. לא רק בגלל שבדרך זאת המבקרים יקבלו טיפה יותר חשיפה לגביי המוצר או השירות שלכם אלא גם כי זה עוזר למנועי החיפוש להבין במה האתר שלכם מתמחה.

כמה עולה דומיין?

דומיין עולה בין 75 ל- 115 ש"ח לשנה, תלוי בשירות ובתוספות שתבחרו (שחלקן למרות שנקראות תוספות, הן הכרחיות באם תרצו שהאתר שלכם יוכל למכור ביעילות באינטרנט, כגון SSL שעולה בין 60 ל 200 ש"ח לשנה).

אז המחיר לרישום דומיין לשנה בממוצע נע בין 135 ש"ח ל 315. כמובן אתרים המצריכים יותר משאבים כגון הרבה מקום פנוי בשרת (GB) או תנאים מיוחדים אחרים כך גם המחיר יכול להשתנות. 

בחרו פלטפורמת מסחר אלקטרוני

באמצעות פלטפורמות מסחר אלקטרוני,  תוכלו למכור את המוצרים שלכם באינטרנט.  ישנן מגוון רחב של אפשרויות כמו להוסיף תוספים לבוני אתרים פופולריים בדומה לוורדפרס, או לבחור בפלטפורמת מסחר ייעודית כגון שופיפיי .

תכננו ותבנו את אתר המסחר האלקטרוני

ישנם מספר דברים שתצטרכו לדעת לפני שתתחילו לבנות את אתר המסחר האלקטרוני שלכם:

לוגו ותמונות של המותג ו\או המוצר

כל פלטפורמות המסחר האלקטרוני מאפשרות ליצור לוגו בפשטות או שאתם יכולים להשתמש בתוכנות כמו Canva כדי ליצור לוגו באמצעות תבניות לוגו חינמיות.

תמונות מוצר, תיאורים ומידע נוסף

תמונות מוצר מרהיבות – ניתן לצלם היום תמונות מוצר נהדרות שלא מצריכות הוצאות גבוהות אלא רק טיפה יצירתיות, עין עיצובית ומצלמת טלפון סלולרי. הקפידו לצלם את המוצרים שלכם ממספר זוויות שונות, ואת אופו השימוש, במידת האפשר.

סרטוני מוצר – סרטונים המראים בדיוק כיצד פועל המוצר או השירות שלכם הנם קידום מכירה מעולה שגם אותם, בהינתן זאת ש "תגדילו ראש" ושיש לכם עין עיצובית, תוכלו גם לצלם בטלפון.

תיאורי מוצרים מפורטים –  צרו תיאורי מוצרים המסבירים על כל פרט במוצר שלכם. תכללו בהם את הגודל, המשקל, ממה הוא עשוי, משלוח, מחיר כמובן ועוד. עבור כל מוצר שאתם מוכרים, הוסיפו תשובות לשאלות נפוצות FAQ. בנוסף, השתמשו במילות מפתח בכותרת ובתיאור המוצר על מנת להיות מדורגים במנועי החיפוש.

דגמים למוצר – תפרטו אילו דגמים כמו גודל וצבע קיימים לכל מוצר.

מק"ט של מוצר –  ודאו שיש לכל מוצר באתר שלכם מק"ט. זאת מכיוון שיהיה לכם יותר קל לשמור על סדר והארגון בעסק מבחינת מלאים וגם כי לפעמים קונים יחפשו באמצעות קוד זה. בנוסף, יהיה לכם קשה מאוד לפרסם מוצרים באינטרנט מכיוון שרוב הפלטפורמות דורשות קוד מוצר. אם אין לכם, תוכלו ליצור בקלות מאחת האפשרויות הקיימות ברשת.

מלאי – הטמיעו כמות מלאי עבור כל פריט כך שהפלטפורמת המסחר האלקטרוני שלכם תוכל לעקוב אחר המלאי כשהמוצרים יימכרו.

דף אודות מפורט

ישנם בעלי עסקים המעדיפים  לא להיחשף יותר מדיי בנוגע למיהם, מי עובד אצלם (צוות), כמה ניסיון יש להם בתחום המוצר שהם מוכרים? ועוד. אין ספק שזאת בחירתו הלגיטימית של כל אדם האם לחשוף מיהו וכמה. אך כדאי שתדעו, שככל שיהיה לכם דף אודות מפורט בנוגע למי אתם? ומה ההיסטוריה שלכם? (כולל לינקים לפרופילים אישיים ברשתות החברתיות ) כך המבקרים באתר שלכם יידעו מול מי הם מתמודדים? ושיש פנים ושם לאתר. מה שיכול להעלות את האמון של אנשים בתוכן שאתם מספקים. 

דפי שירות לקוחות

שירות לקוחות מעולה גורם ללקוחות לחזור, אז השתמשו בדף שירות הלקוחות של האתר מסחר האלקטרוני שלכם כדי להגדיר בבירור ציפיות. הדברים החשובים הם:

תעריפי וזמני משלוח – ציינו את התעריפים שאתם גובים וזמני אספקה ממוצעים למשלוחים.

החזרות והחלפות –  פרטו את מדיניות ההחזרות שלכם, וציינו בבירור מי משלם עבור המשלוח במקרה של החזרה או החלפה ואת התנאים לכך.

מדיניות פרטיות – על פי חוק, עליכם לכלול מדיניות פרטיות באתר האינטרנט ורוב פלטפורמות מסחר אלקטרוני מספקות טמפלט להצהרה זאת שכל מה שאתם צריכים לעשות זה רק לכתוב את שם העסק שלכם.

דילוג לתוכן