גרפיקת ממשק משתמש (User Interface Graphics) היא ענף בעיצוב התוכנה שמתמודד בעיקר עם יצירת ממשקים חזותיים למשתמשים בתוכנה. ממשק משתמש הוא הממשק בין המשתמשים לבין התוכנה, ובתוך הממשק ישנם דברים רבים שניתן לשפר ולעצב על מנת לקבוע את חווית המשתמש (User Experience, UX).
במובנו הרחב יותר, גרפיקת ממשק משתמש כוללת גם את עיצוב הקלט של המשתמשים (User Input Design), כלומר את איך המשתמשים מתמודדים עם הממשק ואיך הם מזינים לו מידע. לדוגמה, בעיצוב קלט נכון, על המשתמשים לא להקדיש יותר מדי זמן ומאמץ בהכנסת מידע, ולא לטעות או להסתובב בין הפעולות השונות תוך דמיון הואם מזינים את המידע הנדרש למערכת. אופק גרפיקת ממשק משתמש מתמשך וכולל כיום גם נושאים כמו גרפיקת תנועה, גרפיקת סאונד, ועיצוב ממשקים של מכשירים ניידים כמו כיום הוא את הטכנולוגיות של סמארטפונים וטבלטים.