ווליום החיפוש הוא המדד המציין את מספר הפעמים בו מחפשים מסוים מונח או ביטוי במנועי החיפוש תוך תקופה מסוימת. הוא משמש כאחת המטריקות המרכזיות בתחום ה-SEO (אופטימיזציית מנועי חיפוש) ובתחום פרסום ממומן באינטרנט (כמו Google Ads).
כאשר אנחנו אומרים שלמילת מפתח מסוימת יש ווליום חיפוש של 10,000 בחודש, זה אומר שבממוצע המונח הזה חופש 10,000 פעמים בחודש במנוע החיפוש.
השימוש במידע זה יכול לעזור:
1. **בבחירת מילות המפתח** – כאשר אתה מעוניין לדעת אילו מילים מפתח הכי פופולריות או הכי רלוונטיות לקהל היעד שלך.
2. **בהערכת הפוטנציאל** – כאשר אתה מנתח את הפוטנציאל הצפוי לתנועה אל האתר שלך.
3. **בתכנון התקציב** – בקמפיינים ממומנים, הווליום יכול לעזור להעריך את עלות הקמפיין.
כלים רבים, כמו Google Keyword Planner, Ahrefs, SEMrush ועוד, מציעים אפשרות לראות את ווליום החיפוש למילות מפתח שונות.