בעידן הדיגיטלי, תהליך הניתון למותג שלא הפך לאופציה, אלא צורך מוחלט. אחד הכלים הקפיצניים ביותר לחיזוק מותג הוא מדיה החברתית, שמציעה גישה ישירה ומהירה לאודיינס שלנו. גביעה של מזונות יכולה להיות אתגר גדול, אך כמה טיפים בסיסיים יכולים לסייע לכם להרגיש שאתם מנהלים את הפלטפורמה ברוב הדאגות.
שיטת ה"4C": בניה ותוכן – יצירת דיונים – התחברות – יזום קהל
תחילה, לבניית מותג חזק במדיה החברתית משמעותה לקבלת את 4Cs: בנייה, תוכן, יצירת דיונים, התחברות ויזום קהל. בניית המותג שלך תיקח מקום בצורה של זהות מקוונת, סלוגנים, תמונות, סיפורים, סמלים, ואפילו צלילים.
תוכן מותאם אישית יכול לחבר את האודיינס שלך ולהרגיש ערך ממה שאתה משתף. יצירת דיונים חשובה לעידוד האוהדים שלך להשתתף ולהיות חלק מקהל המותג. התחברות משמעותה ליצור יחסים עם קהל שלך, וחשובה במיוחד כאשר אתה מתמודד עם תגובה שלילית. סוף כל סוף, יזום קהל הוא שילוב של שלושת ה-'C' הראשונים – זהו האודיינס שלך, אך לעיתים אנחנו רוצים לו להפוך להיות הוא המיזם.
ביצוע אסטרטגיה מסודרת: דרך נוספת לחיזוק המותג היא באמצעות ביצוע אסטרטגיה מסודרת שמהסיסה "את מי אנחנו" ו"איך אנחנו רוצים לשדר את עצמנו". ייעוד המותג, ערכים, חווית הלקוח, הודעות מרכזיות, ועוד. על מנת לשלוט באיך האודיינס שלך מקלט את המותג שלך, עליך לוודא שאתה שולט באמצעות בניית האסטרטגיה שלך ומבצע אותה בכל הערוצים שלך.
מניעת עקביות: למותג שלך צריך להיות חוויה רצפתית בכל המדיה החברתית שלך, לא משנה האם מדובר בפייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טוויטר, או סנאפצאט. תכנים נטויים לשינוי, שינויים של זהות מותגים, ושינויים ניכרים אחרים יכולים לסנוור את קהל המותגים.
בסוף היום, השתמש במדיה החברתית כשחקן מרכזי למותג שלך לא רק יעזור לבנות מותג חזק, אלא גם ליצור קשרים אמיתיים, להגיע ללקוחות חדשים, ולחזק את קשרם עם קהל המותג.