יתרונות הקידום האורגני
קידום אורגני - יתרונות | תוכן עניינים
יתרונות קידום האורגני – קידום אתרים בגוגל. בטוח ששמעתם מספר פעמים את המושג הזה בחייכם בתור בעלי אתרים, המייצגים את העסק שלכם בזירה העולמית . העמוד הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל מורכב מ – 2 חלקים: המקומות הראשונים הם בדרך כלל שייכים לאתרים עם פרסום ממומן (פירוט בהמשך) ומתחתיהם יהיו האתרים עם הקידום האורגני .
הבעיה בקידום ממומן מתחילה כשתפסיקו לשלם לגוגל עבור הפרסום. אז, האתר שלכם יצנח מטה בדפי החיפוש. הקידום הממומן הוא יעיל, מיידי ושימושי מאוד כשרוצים לקבל תוצאות במהירות, כי הוא ניזון באופן תמידי מכסף אבל – כמו שהאפקט שלו מהיר ככה גם ההיעלמות שלו.
מכאן ניתן להבין שפרסום ממומן הוא לטווח הקצר. וזה לא בהכרח דבר רע , אך ברוב הפעמים בעלי האתרים שואפים לאתר המקודם בגוגל לטווח ארוך .
מהו קידום אורגני ?
קידום אורגני הוא קידום האתר באמצעות שיווק התוכן שנמצא בו וללא תשלום כספי לגוגל. הרי מבחינת ההיגיון , גוגל רוצה שהגולשים שלו יהנו מתוכן מעניין שירתק אותם כי ככה זה מבטיח שהם ימשיכו לחזור ולחפש בגוגל , נכון?
המטרה בקידום אורגני היא לשפר את כמות הנכנסים לאתר במגוון רחב יותר של מילות מפתח ולהוביל את האתר שלך לדף הראשון ואפילו למקומות הראשונים בו .
אפשר לראות בקידום האורגני מעין קבלן שבונה עבורך נכס דיגיטלי לטווח הארוך אשר יכול להניב לכם כניסות רבות לאתר. המטרה היא לא רק להכניס מספר רב של גולשים אלא גם גולשים איכותיים ורלוונטים לעסק שלכם. היום, ישנם לא מעט כלים ( כגון גוגל אנליטיקס ו – SC) למדוד את הצלחת הקמפיין האורגני באמצעות הרבה פרמטרים, נדבר כאן על כמה מהם :
- משך הזמן הממוצע שהגולשים מבלים באתר ( Average Engagement Time)
- ממוצע כמות הצפיות בדף\כמות הסשנים (כמה סשנים בוצעו חלקי כמות הדפים שנצפו)
- לאתרי קניות – מספר רכישות
- הרשמה לעדכונים , הזמנת שירות וכו
הפוטנציאל של הקידום האורגני הוא אין סופי. כשאנחנו מדברים על אתרים בעלי מספר רב של עמודים, אפשר להביא גולשים לכל עמוד ועמוד באתר זאת לאחר שעבר אופטימיזציה (שיפור התוכן), ובדיקה אילו עמודים נסרקו על ידי גוגל ואילו לא . גוגל סורק את האתר שלכם בערך פעם או פעמיים בחודש וכאשר הוא רואה תוכן שנראה לו מעניין ומושך גולשים הוא מוסיף אותו לאינדקס שלו .
הרבה פעמים יכול להיות מצב שמשפרים את איכות האתר, אך טרם גוגל הספיק לסרוק ולהוסיף לאינדקס. במצב שבו יש לך עמודים שלא מושכים גולשים אפשר להשתמש בקישורים פנימיים , מתוך עמוד שכן מצליח למשוך גולשים לעמוד שפחות מצליח.
במקרים רבים תהליך הקידום האורגני הוא ארוך, דורש תחזוקה מתמדת ויצירתיות על מנת ליצור תוכן מעניין ועדכני. לכן, עדיף להשתמש בבעל מקצוע שתפקידו לנהל עבורך את הקידום האורגני ובכך הקידום ייעשה בצורה הטובה ביותר ללא בזבוז זמן (זמן = כסף לא ? )